Hej ! Jag pular med ett community och hittade ett script för att ladda upp filer till servern utan någon komponent här på Webforum. Nu är det så att jag har tänkt det så att varje användare ska få en egen katalog i bild katalogen och vill därför ange deras katalog namn där bilden laddas upp.
knamn = session("användare")
Set MyFile = ScriptObject.CreateTextFile(Server.mappath("bilder/"&filename))
response.write(Server.mappath(filename))
som det är nu väljer han ju inte katalogen så hur ska man skriva för att ange katalogen session("username")..
fundersam och tacksam
------------------
------------------------ www.trenchcoat.se/erik/
- gillar du oxå film?
------------------------
set MyFile = ScriptObject.CreateTextFile(Server.mappath("test/" & user & "/" & filename & ""))
Ja mappen finns, den skapas när man registrerar sig som användare. Men jag skiter nog i detta system eftersom jag tänkte att man skulle kunna lägga in en kommentar till varje bild man laddar upp. Fast det går ju att lösa genom att lägga till info i en databas samtidigt som man laddar upp bilden och då hålla reda på vad som hör till vad genom filnamnet på bilden.
Tack för hjälpen använder din om den fungerar, vilket jag tror den gör..=)
------------------
- gillar du oxå film?
------------------------
Jag sökte på ladda upp filer hör på webforum i asp delen. FIck upp något som hette hur laddar man upp filer ? eller något sånnt, där fanns ett script förklarat..Just nu hinner jag inte kolla vart. Leta, det var lätt..
------------------
- gillar du oxå film?
------------------------
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849