Hello!
Undrar bara varför det nästan inte är någon som använder detta uttryck <% Option Explicit %>..!? :h
------------------
Vad gör Göran då, vad gör Göran då?
E-post
7 svar · 218 visningar · startad av JAreMANNEN
Hello!
Undrar bara varför det nästan inte är någon som använder detta uttryck <% Option Explicit %>..!? :h
------------------
E-post
Jag, det är alltför få som gör det. Själv gör jag det alltid, för i slutändan blir det mer bekvämt så.
------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle
När: när du kodar.
Var: överst i asp-koden.
Varför: därför att du då tvingas deklarera variabler, detta är bra dels för att det minskar dumma fel som uppkommer pga stavfel av variabelnamn etc. samt att det ger bättre prestanda då asp-sidan exekveras.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
[Redigerat av sgtpepper den 01 dec 2000]
När: när du kodar.
Var: överst i asp-koden.
Varför: därför att du då tvingas deklarera variabler, detta är bra dels för att det minskar dumma fel som uppkommer pga stavfel av variabelnamn etc. samt att det ger bättre prestanda då asp-sidan exekveras.
Kunde inte ha sagt det bättre själv ;)
------------------
E-post
Tack för ett mycket uttömmande svar.
Möjligen skulle det vara för mycket att be om ett kort exempel för att åskådliggöra det som ni här ovan nämner.
Förvisso har ni redan på ett ytterst pedagogiskt sätt förklarat det jag ville veta, men jag skulle ändå vara tacksam för en vidare utveckling.
/ J
Jag skulle också gärna se lite kod hur man använder det ? tackar
------------------
------------------------
www.trenchcoat.se/erik/
- gillar du oxå film?
------------------------
tja, man provar:
option explicit
placering enligt pepper...
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>