McMillerMedlem sedan okt. 2000238 inlägg Jag har ett litet problem med utloggning i ett community som jag pysslar med. Själva utloggningen fungerar bra, om man trycker på logga ut. Problemet är att jag vet inte hur man gör för att personen ska loggas ut om fönstret stängs ned. Session.Timeout skulle nog vara en bit på vägen för att tömma de sessioner som man använder. Men jag behöver också ändra en true/false flagga i databasen. När man är online så är den satt till trur. Och när man loggar ut ska den sättas till false. Hur ska man lösa detta???
Kanske går om man använder javascript som öppnar ett nytt litet fönster (när man stänger huvudfönstret) där utloggningssidan finns som sen stängs ner. Nån som vet hur man annars kan lösa det på ett enkelt sätt???
//McMiller
------------------
www.jelly-head.net ---- Din nya nöjesguide!!!
nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg jo, jag vet vad du menar... hade samma problem jag i början... det blev helt enkelt till att använda en onUnload i en frame som var 100% inaktiv... så då besökaren skrev in en annan url eller stängde fönstret så skulle ett litet fönster öppnas och logga ut denne...
det finns bara 1 krux med det.. och det är om användaren kopplar ner sig direkt, medans denne är inne på sidan... för då loggas personen inte ut... då får du helt enkelt rensa denne med session timeout...
MVH
------------------
nakoz
there is no such thing as sömn :)
McMillerMedlem sedan okt. 2000238 inlägg hmmmm...får nog sätta en session.timeout. men då återstår ändå ett problem. användaren kommer ju fortfarande vara online enligt flaggan i databasen. *gaaahhh* måste hitta en lösning annars kommer jag att bli inspärrad på ett psykhem...:)
//McMiller
------------------
www.jelly-head.net ---- Din nya nöjesguide!!!
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Session timeout har du alltid även om du inte definierar den. Om du inte gör det så brukar den stå på 20 min.
Har du tillgång till global.asa i ditt webhotell så kan du ju skriva in vad som ska hända när sessionen försvinner.
------------------
//M@rtin