webForumDet fria alternativet

Favoritval av affärer

ASP

23 svar · 488 visningar · startad av Bj · sida 2 av 2

Frågan, av Bj

Jag har kört fast totalt och kommer ingen vart för tillfället. Skall se om jag kan förklara på ett bra sätt vad jag vill göra. Access databas. Tabeller: entreprenorer affarer orders Jag har ett inloggningsformulär för entreptrenörer. När de loggat in kommer de till en ordersida med ett formulär de skall fylla i. Deras egna namn och adress ligger också med där som hidden-fält från tabellen entre

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2000314 inlägg

Nu sitter jag med 2 st fel där jag testat fram o tillbaka.

När jag nu lägger nedanstående rad i formuläret så visas den första affären utan en checkbox.... övriga med checkbox

<input type="hidden" name="entreprenorsid" value="<%=Trim(Request.QueryString("adressID")) %>

Provar jag att sätta en bock i en eller flera affärer så får jag följande fel på sidan som tar emot formuläret.
Syntaxfel (operator saknas) i frågeuttrycket 'FavoritentreprenorId = 39 <input type='.
/jim/databas/0_demo/ny/valj_favorit2.asp, line 13.

Den hämtar alltså rätt entreprenörid (i detta fall nr 39)
Raden det gäller är den där man raderar tidigare val av favoriter.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Om man gör på rätt sätt dvs korrigerar felaktig snabelkod till korrekt dylik (avsluta taggar alltså), hur fungerar det då?

<input type="hidden" name="entreprenorsid" value="<%=Trim(Request.QueryString("adressID")) %>">

My mistake, sorry!

Medlem sedan sep. 2000314 inlägg

Jäkla skillnad.... ;)
Stort tack!!!!!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Varsågod, och lycka till med resten. ;)

Mvh,

401 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
259 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
259 ms — ändringar (db)