webForumDet fria alternativet

Större Nyhetsbrev

ASPur ASP

5 svar · 265 visningar · startad av SteveP

StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg

Halloj,

Jag har tidigare gjort lite nyhetsbrev genom CDONTS och Jmail. När man dock överstiger 1000 användare så känns inte detta som ett passande alternativ. Jag undrar därför vad man bör använda sig av när man skickar i storskala, 10.000 >

Finns det speciella program man kan integrera med tex MS SQL eller finns det ASP utvecklade nyhetsbrev för detta? eller är tex vbs en bättre lösning?

Vore intressant att höra vad ni använt i större skala samt om nån känner till vad större företag använder sig av? Tex Di.se etc

Mvh

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

JMail Professional. Helt klart. Då kan du skicka hur mycket mail som helst. Du stoppar helt enkelt in ett recordset med emailadresser i message-objektet och så quear jmail mailen och allt går väldigt fort.

/RED Såg att JmailServer skickar över 6miljoner mail per timme... låter ju bra

Hur stora mängder har du skickat genom Jmail Professional? Och har du nå siffror på antal och tid? Jag föstår att det varierar beroende på server etc men på ett ungefär?

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Det går även rätt bra att hantera stora mängder köade mail direkt i IIS:ens SMTP. Tricket är att dumpa mailen filmässigt i ..\Inetpub\mailroot\Pickup. På så sätt slipper man den långsamma SMTP-konversationen via komponenter och SMTP:en får möjlighet att asynkront pumpa ut mailen i den takt den hinner med.

http://www.evolt.org/article/Using_files_to_send_emails_with_IIS_part_1_of_2/17/3419/

Väldigt intressant!

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

MYCKET intressant ..... om man nu har tillgång tills in Pickup-folder :P vilket inte många har ute på sina hotell :x

cya,
PatrikB

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)