InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Allt fungerar perfekt i IE. Men inte i Mozilla.
Hur kan man fixa denna sträng?
set Recset= Connect.execute ("SELECT * FROM [medlemmar] Where [nicken] = '"& Server.URLEncode(request.querystring("nick")) &"'")
Gör jag URLEncode på länkarna så slutar även IE att hitta data.
:-(
<a href=""medlem.asp?nick="& Server.URLEncode(RecSet("nick")) &""">
Vad är det för skillnad på HTMLEncode och URLEncode? Har testat båda varianterna, men inget vill fungera som jag vill...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du ska inte ha någon url-encode i din SQL-fråga. Server.URLEncode ska du använda när du skapar länkarna. När servern tar emot en URLEncodad querystring så decodas den automatiskt.
Så: behåll i länken, bort ur SELECT-frågan.
Mvh
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Har testat. Funkar inte för mig..
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg IE hittar inte heller någon data om jag använder URLEncode när jag skriver ut länken.
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg HTMLEncode är att alla HTML-taggar spärras och alltså skrivs ut som text i webbläsaren.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Ett enkelt sätt att felsöka sådant här är att lägga in SQL uttrycket i en variabel som du sendan skriver ut på sidan, då ser man vad det är för fråga som skickas iväg och om den ser riktig ut.