webForumDet fria alternativet

ImageMagick

9 svar · 317 visningar · startad av dendålige

dendåligeMedlem sedan jan. 2003188 inlägg

Någon som använder sig utav denna component?
jag skulle gärna vilja få en lite hjälp på vägen för att kunna använda sig utav denna komponent tillsammans med ASPExec...
komponenten gör så att man kan ändra med bilderna direkt på webben...

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vad är det du har problem med?
Har du kollat referensen?

jag har problem med själva installationen och komma igång med kodandet till komponenten... har inte hållit på med ASPExec förut...

Okej, och vad har du för problem med installationen? Jag tror inte att någon av oss här på wF är tankeläsare, men jag kan ju ha fel också. ;)

okey vi säger såhär... jag har problem från början... vet inte riktigt hur jag ska göra... alltså från grunden...

Hur menar du?
Har du läst readme-filen som följer med? Där står det hur du skall installera/registrera komponenten. Har du gjort det?

mm... men jag vet liksom inte hur jag ska till väga med aspen för att köra programmet i asp... plus vilken fil det är jag ska köra :S

Du registrerar komponenten på servern genom att köra (underföstått: via Run eller Dos-fönster) detta:

regsvr32 c:\sökväg\aspexec.dll

Sedan skall du kunna skapa instanser av det objektet på servern.

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

http://www.5rocks.com/smartcomputing/?NewsID=445

And BTW: ImageMagick är ingen COM-component, det är en vanlig Windowsapplikation.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Re: ImageMagick

dendålige skrev:

Någon som använder sig utav denna component?
jag skulle gärna vilja få en lite hjälp på vägen för att kunna använda sig utav denna komponent tillsammans med ASPExec...
komponenten gör så att man kan ändra med bilderna direkt på webben...

Det känns som om du skulle kunna välja en annan komponent till detta ändamål; t.ex. ASPImage från https://www.serverobjects.com .

Jag vet ju dock inte exakt vad du skall göra så.. ASPImage har väl huvudsyftet uppladdning kan jag tänka mig.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)