webForumDet fria alternativet

Problem med CDONTS

8 svar · 231 visningar · startad av Lord Moyne

Lord MoyneMedlem sedan jan. 2003165 inlägg

Nagon som har en aning om hur detta skall losas?

<%

Option Explicit

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objMail.To = "to@domain.com"
objMail.From = Request.Form("Epost")
objMail.Subject = "Test"
objMail.Body = "Hej"
objMail.Host = "mail.mydomain.com"
objMail.Send

Response.Write "Message sent"

%>

...och felmdeddelandet:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3' 
Server.CreateObject Failed 
/nt/send.asp, line 4 
Systemmessage, messageid = 0x800401f3
m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Det verkar som att din server inte stödjer CDonts. Har servern stöd för JMail kanske?

Enligt webbhotellet ar Chili!Soft ASP installerat pa webbservern, vilket skulle innebara att min kod borde fungera. Felmeddelandet refererar ju till rad 4, dar objektet skapas, vilket jag inte fattar.

Men att Chili!Soft ASP är installerat behöver ej betyda att CDonts finns med, eller..? Mejla ditt webbhotell och fråga!

Har varit i kontakt med webbhotellet och fick en lank till dokumentationen http://developer.chilisoft.com/caspdoc/30html/index.html

Enligt den ska CDONTS fungera. Exempel finns under punkt 11.

Fick "svar" fran webbhotellet:
Kan inte asp så bra men det kan bero på att den mailadress som du försker sända till inte finns registerad i mailservern '****@*****.com' Prova att anänvda en adress som finns inlagd *******.com

Det borde val ga att skicka till vilken mailadress som helst? Hur loser man annars automatiska orderbekraftelser?

Det är klart att det ska gå att skicka till vem som helst, men jag har för mig att en del servrar inte har vissa dns-er i sina "system" och att det därför inte går att skicka mejl från dig till en sådan server. (Har för mig att tyska gmx.net är en sådan sajt med sådana servrar..)
Testa med en annan e-postadress?

Har testat att skicka till den mailadress som ar knuten till domannamnet, sa det kan inte vara dar felet ligger.

I så fall har jag ingen aning. Hör med ditt webbhotell igen, och posta gärna lösningen här, om det löser sig. :l

Felet lag hos webbhotellet. Efter att de installerat den senaste versionen av CDONTS fungerade det.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)