Hej
Håller på med ett script som skickar lösenordet till en viss mailadress, det hela är till min medlemssida, har man glömt lösenordet, kan man få det mailat till sig.
HAr den här SQLfrågan som kollar:
strSQL= "SELECT Anv_Namn, Passw FROM tabell_data WHERE Email LIKE '" & email & "';"
Men sen?!
När mailet ska skickas, (använder Jmail komponenten om ni undrar) hur ska jag spara just det här lösenordet och anv. namnet i en variabel, som sen skrivs ut i mailet?
Trodde det kunde gå med:
anv_namn = oRecordset("anv_namn")
på ngt sätt, men får det inte o funka.
Hjälp!
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg strSQL = "SELECT Anv_Namn, Passw FROM tabell_data WHERE Email = '" & email & "'"
If oRecordset.EOF Then
Response.Write("Användaren med den emailadressen finns inte!")
Else
strUser = oRecordset("Anv_Namn")
strPass = oRecordset("Passw")
End If
Det borde funka tycker jag nog :)
Jaha, ok då, trodde inte det skulle göra det, men tack, ska prova
joupMedlem sedan feb. 2002116 inlägg Varför inte bara hämta det från databasen med din SQL-sats ovan, och sedan bara dra iväg mailet direkt, utan att skriva in några uppgifter i variablar.
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Sender = "din@epost"
JMail.Subject = "Dina inloggningsuppgifter"
JMail.AddRecipient email
JMail.Body = "Hej " & oRecordset("anv_namn") & "!" & chr(10) & chr(10) & "Här kommer dina inloggningsuppgifter till våra medlemssidor." & chr(10) & chr(10) & "Användarnamn: " & oRecordset("anv_namn") & chr(10) & "Lösenord: " & oRecordset("passw") & chr(10) & chr(10) & "Med vänliga hälsningar," & chr(10) & "Redaktionen," & chr(10) & "http://www.xxx.com"
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Execute
Jo, kanske kan vara ngt, men skumt, sådär ser inte min Jmailsyntax ut... Skumt...
Tror jag kör p den jag har, men tak, det här ska jag spara, kommer säkert ill använding ngngång framöver ; ))
...Kanske inte nämnde det, men hela grejjen är i Flash / ASP, så kom på att jag måste ha det som jag gjort, för när man synkar asp med flash måste man formatera koden p åett visst sätt...
Tack iaf.