DazeMedlem sedan dec. 199962 inlägg Att använda Response.ContentType vet jag att det funkat tidigare för att tex generera excel/pdf mm..
Av nån outgrundlig anledning gör det det inte längre....
:q
<%
Response.ContentType="application/xls"
%>
eller
<%
Response.ContentType="application/pdf"
%>
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Vad är det som inte fungerar?
DazeMedlem sedan dec. 199962 inlägg Tjena Vide!
Typ att det inte genererar nån excel eller pdf..
Har förut med framgång gjort excel/pdf filer utifrån databas..
Egentligen bara använt samma sidor som för websidorna men bytt ut till Response.ContentType="application/pdf" när jag velat ha just en *pdf...
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Bara så det inte är några missförstånd man "genererar" ingenting genom att ange ContentType. Man talar bara om för webläsaren hur den ska tolka det som kommer. Sen är det din uppgift att skicka nåt som verkligen kan tolkas som ett PDF-dokument.
DazeMedlem sedan dec. 199962 inlägg hmmm..
okej, var ju ett tag sedan så det är mycket möjligt att jag är ute och cycklar..
Så man är lik förbaskat hänvisad till dessa server plugins för att generera pdf/excel och dyl...
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
Så man är lik förbaskat hänvisad till dessa server plugins för att generera pdf/excel och dyl...
Beror helt och hållet på dokumenttypen och det program som surfaren har associerat till den. Excel kan ju tex öppna vanliga kommaseparerade ascii-filer och såna är det ju inga problem att generera i VBScript. Att, on-the-fly, generera ett PDF-dokument eller en PowerPoint-presentation utan serverkomponenter är nog värre.