webForumDet fria alternativet

Program Sökes!

20 svar · 270 visningar · startad av reroller

rerollerMedlem sedan sep. 200065 inlägg

Den här frågan vet ja inte om den ska ligga i OS & Program eller Webbrelaterat men ja antar att den passar här, skicka gärna inte vidare medelandet till Os & program....

Ja har tänkt på det ett tag nu, ja undrar om det finns något program som kan ladda ner .asp filer utan att exekvera dom. Finns det något sådant program eller är möjligheten omöjlig, kommnentera gärna!

------------------
Bortom tid, bortom förvärv, väntar blott sorg och fördärv.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

det du vill göra är alltså att stjäla folks källkod?

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Det är inte omöjligt, men det enda sättet är att utnyttja säkerhetshål i webbservern, eller ha tillgång till ett konto på servern.

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

JöbenMedlem sedan jan. 200078 inlägg

Det som fick mig intresserad för ASP en gång för länge sedan var när jag skulle spara spela.com's förstasida...

Den sparades då som ASP och när jag öppnade den så var det en massa % överallt...

Så jag lyckades iaf göra det du vill göra med netscape...

------------------
//Jöben

Ja, man kan säga att ja vill stjäla folks källkod, eller rättare sagt ta lärdom av den... finns det ingen som vet hur man gör ?

------------------

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Hoppas att det inte finns ett sånt program..

Fattar du inte hur taskigt det vore mot programmeraren som kanske har hållit på med ett script hur länge som helst och så kommer nån och bara snor koden...?? :(

------------------
ännu ett otroligt genomtänkt inlägg av casca

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

reroller, man besöker platser som webforum för att lära sig saker och ting.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>

aMedlem sedan maj 2000755 inlägg

Det fanns en säkerhetslucka förr hos IIS som gjorde att man kunde läsa koden om man bara begärde sidan på ett speciellt sätt. De flesta har dock fixat denna bugg numera vilket förstås känns skönt för skript-författare.

Ok, ja antar att ja ska säga något till mitt försvar nu, själva HELHETEN i det hela är för att Lära mig förstå språket bättre utifrån andras kunskaper, Det som ni antagligen tror är att ja ska lägga ut "SNODDA" källkoder på en min hemsida, vilket ja självklart inte kommer att göra, det vore ju helfräckt!

------------------

Ett tips kan vara att gå in på http://www.aspin.com och ladda ner någon av alla de gratis/fria applikationer som finns där och lära mer genom att kika på dem.

Så det finns alltså inte något sådant program...?? x(

------------------

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Så det finns alltså inte något sådant program...??

Nope :)

------------------
ännu ett otroligt genomtänkt inlägg av casca

[Redigerat av casca den 16 nov 2000]

Vet inte om det möjligtvis kan finnas något program som hjälper dig att hacka dig in på en webbserver, men jag kan mycket väl tänka mig att det finns.

Om det är nån som hittar ett sådant program så kan ni ju maila mig på reroller@yahoo.se så blir ja hemskt glad!

------------------

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Som sagt, det enda sättet är att gå via ett säkerhetshål i webbservern, orsakat av felkonfigurering eller allmän Microsofts-klantighet.

Du kommer aldirg att hitta ett program som heter ASP-ripper eller liknande som låter dig tanka ned källkoden.

Varje gång en HTTP-begäran om en ASP-sida skickas till servern så läses sidan in i en ASP-motor som exekverar sidan och returnerar utdatat till klienten, dvs webbläsaren. ASP-koden lämnar alltså aldrig servern om servern som sagt inte är felkonfigurerad eller har någon slags bugg.

Comprende?

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

Kanske bör tillägga, om det nu inte är självklart, att den som tar sig in på en webbserver på ett otillbörligt sätt gör sig skyldigt till lagbrott, vilket kan resultera i sanktioner från samhällets sida såsom böter eller fängelse.

ASSÅ!!! denna fråga startade jag inte genom att lära mig vara kriminell... ja ville bara kolla på andras koder, och lära mig därefter, utan att kopiera, så det är inte på något vis menat att skada någon!

------------------

Låter bra!

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

reroler, varför inte fråga den som skapat koden om han kan visa dig?

Vill han/hon inte så är det inte mer med det, och om han/hon inte vill, så är det väl inte rätt att sno koden i vilket fall.

Mvh, Vide

------------------
It's not that I'm afraid to die. I just don't want to be there when it happens.
Kom hem till mig...

erik_nordellMedlem sedan aug. 2000431 inlägg

Det är ju olagligt att tanka ner koden utan tillstånd.
Även om du "bara" ska ta lärdom av den!
Det ända sättet är att fråga personen om lov!

------------------
Erki Nörd!

http://www.Tapiren.net - Din COMMUNITY PÅ intErnET.

Verktygsladan.com - för dig som vill ha gratis forum, gästbok mm utan reklam!

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)