QonosMedlem sedan sep. 2000451 inlägg Jag försöker få denna att fungera:
SQLQuery = "Select (Select Count (*) From tblUsers Where gender_id = 1) As female, "
SQLQuery = SQLQuery & "(Select Count(*) As male From tblUsers Where gender_id = 2),"
SQLQuery = SQLQuery & "(Select Count (*) As closed_female From tblUsers Where gender_id = 1 AND closed = 1),"
SQLQuery = SQLQuery & "(Select Count(*) As closed_male From tblUsers Where gender_id = 2 AND closed = 1),"
SQLQuery = SQLQuery & "(Select Count (*) As student_female From tblUsers Where gender_id = 1 AND occupation_id = 1)"
Set rs = OBJdbConnection.execute(SQLQuery)
men får bara ut:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Reserved error (|); there is no message for this error.
/clients/website/wwwroot/adminmeny/stat_members.asp, line 22
vad e felet.. jag kör mot access databas.. och ja iofs e d ett fel men :o)
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg Det hänger lite på vad det är för databas om du får göra en sådan SELECT-sekvens, men får du det så ska du lägga till en parentes till på slutet.
QonosMedlem sedan sep. 2000451 inlägg jag har provat både
gender_id = 1 AND occupation_id = 1))"
och
gender_id = 1 AND occupation_id = 1)") men inget fungerar
jag får:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Extra ) in query expression '(Select Count (*) As student_female From tblUsers Where gender_id = 1 AND occupation_id = 1))'.
/clients/vegan.nu/wwwroot/adminmeny/stat_members.asp, line 22
alternativt:
Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A0401)
Expected end of statement
/clients/vegan.nu/wwwroot/adminmeny/stat_members.asp, line 21, column 116
SQLQuery = SQLQuery & "(Select Count (*) As student_female From tblUsers Where gender_id = 1 AND occupation_id = 1)")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
QonosMedlem sedan sep. 2000451 inlägg betyder det att det inte fungerar på en access databas?