nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg Jag har en databas med olika information om olika sporter
Först så logar man in sig
sen får man en lista på olika sporter
Man kan välja en speciell sport och komma till ett formulär med inmatade fakta.
här kan man ändra informationen
om man ändrar något så vill jag att användarens namn spara samt datum.
när man klickar på knappen spara så vill jag att den kontrollerar om användaren har ändrat något.
har någon någon ide?
finns det någon lättare sett iställe för att att ha kopior med hidden textfält och kontrollera om att dom har samma värden.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Rör det sig om många fält? Om det inte gör det, kan du helt enkelt öppna upp den raden i databasen det rör sig om och jämför ifall datat är likadant eller inte. Om de är lika så ändras inget, och om de är olika så ändras datat och användarens referens och datum sparas tillsammans med det.
Jag satte faktiskt precis ihop en modul till ett företag som har en kontollant-funktion, så att en administratör godkänner ändringar som säljare gör, innan de publiceras på webbplatsen. Jag valde dock att skippa 'likhets-kontrollen' och satte artikeln som redigerad så fort användaren tryckte på Spara. Trycker man på Spara så att datat uppdateras, då har man i regel ändrat något, annars är dina användare dumma. :)