webForumDet fria alternativet

komponent, browser styrning

4 svar · 207 visningar · startad av clown

clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg

Hej

Jag undrar om det är någon som har sett någon komponent som man kan installera som gör att man kan överta andras browsers och styra mus & inskrivning i en browser?

En sådan komponent skulle vara bra att ha när man skall försöka guida folk genom en webplats!

Nån som vet, eller har hört talas om en sådan??

------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-

AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg

Låter mer som en trojan i mina öron. Jag tror inte att det går eftersom komponenten körs på servern, du har ju inte laddat ner nåt.
Så nej jag tror inte att det går.

Andreas

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Nej, det går inte. Däremot skulle det vara möjligt i Javascript eller VBScript i själva browsern.

------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle

clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg

Hej igen

Att det funkar vet jag att det gör! www.koppla.com/kontakt.asp är ett företag som hyr ut support till webbplatser.
De kan tillsammans med kunden titta på webplatser. Vad de gör är att de pushar ut en sida i en frame till kundens browser. Jag frågade om de kunde ta kontroll över mus och inmatning och de sa att de inte gjorde de pga säkerhetsrisken. Men då undrar man hur dem har gjort, och om det finns någon liknande komponent, eller om nu komponent är rätt ord...

Så funkar gör det, men finns det nått liknande shareware, eller freeware komponent?

------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-

[Redigerat av clown den 11 nov 2000]

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

du kan inte ta över en besökares webbläsare om besökaren inte tillåter dig att göra det.

det går säkerligen att lösa med en plugin till browsern, men smakar det så kostar det. tid eller pengar, det är bara att välja.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
what would brian boitano do?</A>

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)