webForumDet fria alternativet

Problem med Script till List/menu

1 svar · 174 visningar · startad av Pudolf

PudolfMedlem sedan juli 2000224 inlägg

Hej!

Jag har ett litet problem som kanske någon kan hjälpa mig med?

Det är så att med hjälp av en Menu/List så tar jag fram alla poster ur en tabell så de visas där. Sedan har jag en funktion som gör att när man klickar på en Submit-button nedaför, ska man skickas till den rätta sida.

Såhär ser javascript koden ut som jag fått tidigare härifrån

<script language="JavaScript">
<!-- function byt(form,callingField) 
{
parent.framenamn.location.href=form.list.options[form.list.selectedIndex].value 
}
//-->
</script>

Jag har den högst upp på sidan. sedan ser Menu/List ut ungefär såhär:

<form method="post">
<select name=url size=10 style="WIDTH: 500px" width="500" onchange="byt(this.form, this.name);">

<option value="visa_artikel.asp?id=<%=rs("id")%>"><%=rs("rubrik")%> (<%=rs("ovrigt")%> )</option>
</select>

Det finns lite ASP-kode innaför detta som sorterar fram... men jag tror inte de har med saken att göra.

OK. allt fungerar fint, rubrikerna visas i menyn,(men ett "varningskylt" (färdig, men sidan innehåller fel) visas i nedre vänstra hörn - använde explorer) men när jag väljer en rubrik - trycker sedan på knappen. då kommer en errorsida:

HTTP Error 405
405 Method Not Allowed

The method specified in the Request Line is not allowed for the resource identified by the request. Please ensure that you have the proper MIME type set up for the resource you are requesting.

Please contact the server's administrator if this problem persists.

ÄR det någon som vet vad jag gjort fel? Är det Javascriptet som inte stämmer? Eller är det bara så att servern inte tillåter detta?

Tacksam för svar!

PudolfMedlem sedan juli 2000224 inlägg

Någon som vet vad felet kan vara..?

Genererad på 373 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb