Tjena,
jag har hitills använt MySQL men tyvärr har inte servern jag ska jobba med MySQL så det blev Access. Och när jag ska koppla mot server så verkar det funka men sedan händer detta:
[CODE]
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xcfc Thread 0xf44 DBC 0x24c0064 Jet'.
/project home/test.asp, line 3
[CODE]
Sök i ASP-forumet, detta har tagits upp miljoner gånger. Kan hända är sökvägen till databasen felaktig?
Ursäkta, jag hittade inte ASP-Forumet (lite blind och stressad) och sökvägen är korrekt, jag har installerat om MDAC m.m. Och flyttat databasen gjort en sk. Repair m.m. Har fått idé torka därför jag frågade.
du skall ha ett mellanslag mellan }; och dbq, alltså:
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=" & Server.MapPath("/databas/test.mdb")&";"
du skall ha ett mellanslag mellan }; och dbq, alltså:
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=" & Server.MapPath("/databas/test.mdb")&";"
tack, men det funkar endå inte =/ what else could be wrong?
Rättigheterna kanske?
@nders skrev:
Nu när jag har tvingat till mig moderatorskap i VB-forumet tar vi och flyttar iväg tråden därifrån, till rätt forum.
Mvh,
@nders
moderator
Tackar, jag hade faktist svårigheter med att hitta ASP Forumet. Jag måste vara ett snäpp efter =0)
OveRRidE skrev:
EDIT: Hittade det nu, så jag raderar denna tråd.
Det tycker jag inte. Vi flyttar hellre trådar, än raderar dem. ;)