Finns det något alternativ till Regular Expression som fungerar under ASP 2.0? Håller på och skriver om en community till ASP 2.0 och allt är klart förutom just några rader med Regular Expressions.
Tacksam för svar
Daniel
9 svar · 370 visningar · startad av Dpo
Finns det något alternativ till Regular Expression som fungerar under ASP 2.0? Håller på och skriver om en community till ASP 2.0 och allt är klart förutom just några rader med Regular Expressions.
Tacksam för svar
Daniel
Vill göra länkar och smileys med diverse koder som på webforum. Jag har redan ett fungerande script med regexp men med asp 2.0 fungerar inte det. :x
Det man kan göra är väl att använda Replace men det är ju inget som är att föredra :l
Varför asp 2.0??
mvh icaaq
Ska flytta över allt till chillisoft asp. Jaja, ni får tycka att det är skitkasst men så får det bli :e :r
Hur ska det gå till rent praktiskt med replace? Har inte hållit på med just replace någonting. :(
Tackar! :e
icaaq: Det går mycket utmärkt att använda Replace() isf RegExp. T.ex. snitz-forum använder Replace framför RegExp för sin "forumkod"
EDIT: Bara jag inte som kan citera andras inlägg?
Är det bara jag som är totalt "way off"? Varför skulle du inte kunna installera VBS-version 5 eller högre på en IIS4-server (ASP2)?