Jag har ett stort problem med databaser. jag ha rgjort en sida åt en kompis som driv i stort sett enbart av databaser. Allting fungerar perfekt. Tills man ska göra något som har med att skriva till en databas. Det finns inget skrivskydd på filen det var det första jag kollade. och det är inget fel på koderna heller, för de fungerar lokalt. Det här kommer fram när man ska skriva in något i en databas:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.
/spellandet/add.asp, line 132
Sen är det ett liknande fel som har med besöksräknaren att göra. Den skriver till ett .txt-dokument och deta kommer upp:
Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
felet beror på att du försöker att skriva till filerna och att du ej har den rättigheten.
Ser att de ligger på brinkster och de har endast en mapp, om jag inte tar fel, som man har rätt att "skriva" i och den heter db eller ngt liknande, den katalogen som databasen ska ligga i. Du BÖR ha fått anvisningar när du registrerade dig hos brinkster om vilken katalog som databasen eller filer som du ska skriva, skapa, ändra i ska ligga.