Sebbe>> Då blev det gult hela tiden... vilket iofs är snyggt men inte riktigt så jag vill ha det :)
Ändra bakgrundsfärg beroende på tid
25 svar · 475 visningar · startad av sven · sida 2 av 2
Frågan, av sven
Jag har finurlat på ett litet bokningssystem för datorerna på min fritidsgård. För att sen visa vilka datorer som är upptagna och när, har jag följande script: <% Server.ScriptTimeout=600 %> <html> <head> <meta http-equiv="refresh" content="5;URL=ofentligcopy(1).asp"> <!-- #include file="puconnection.asp" --> <!-- #include file="text2.css" --> <title>Databokning</title> </head> <body> <% on
Läs frågan i sin helhet →Sebbe skrev:
Ska det inte vara
<% strActualTime = FormatDateTime(Now, 4) strInterval1 = FormatDateTime(DateAdd("n", -15, strActualTime),4) strInterval2 = FormatDateTime(DateAdd("n", +15, strActualTime),4) If strActualTime > strInterval1 AND strActualTime < strInterval2 Then strBack = "FFFFCC" Else strBack = "FFFFFF" %>om du använder Palles script?
Blir inte allting gult av det där?
Engine^ skrev:
Sebbe skrev:
Ska det inte vara
<% strActualTime = FormatDateTime(Now, 4) strInterval1 = FormatDateTime(DateAdd("n", -15, strActualTime),4) strInterval2 = FormatDateTime(DateAdd("n", +15, strActualTime),4) If strActualTime > strInterval1 AND strActualTime < strInterval2 Then strBack = "FFFFCC" Else strBack = "FFFFFF" %>om du använder Palles script?
Blir inte allting gult av det där?
Har inte läst hela tråden, så ja visste inte vad strVisaTid var :p
Tid = #16:15#
while Tid <= #21:35#
strMia = " "
strMonica = " "
strThorsten = " "
strRonny = " "
strVisatid = FormatDateTime(Tid,4)
If FormatDateTime(Now, 4) >= Tid And FormatDateTime(Now, 4) <= DateAdd("n", 30, (Tid)) Then
strBack = "FFFFCC"
Else
strBack = "FFFFFF"
End If
.
.
.
Jag är nyfiken på varför inte den här metoden fungerar...
Jag med :) men det blir inget gult fält alls...
sven skrev:
Jag med :) men det blir inget gult fält alls...
det kanske inte är gult för synliga ögat :P testa o dra in #000000 så lär du se en klar skilnad, din skärm kanske strejkar den gula färgen ellr nått, men jag undrar också varför engine inte fungerar