Vad vill du göra sa du? Vilken tid ska du jämföra med?
Jag har finurlat på ett litet bokningssystem för datorerna på min fritidsgård. För att sen visa vilka datorer som är upptagna och när, har jag följande script:
<%
Server.ScriptTimeout=600
%>
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=ofentlig_copy(1).asp">
<!-- #include file="puconnection.asp" -->
<!-- #include file="text2.css" -->
<title>Databokning</title>
</head>
<body>
<%
on error resume next
DagensDatum = Date
Nu = Time
%>
<table border="1" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" cellspacing="0" height="67">
<tr>
<th width="714" colspan="5" height="27"><font size="6" face="Berlin Sans FB"><% = DagensDatum %> Klockan är nu <% = FormatDateTime(Nu,4) %></font></th>
</tr>
<tr>
<th width="87" height="19"><font size="6" face="Berlin Sans FB">Tid</font></th>
<th width="150" height="19"><font size="6" face="Berlin Sans FB">Mia</font></th>
<th width="150" height="19"><font size="6" face="Berlin Sans FB">Monica</font></th>
<th width="150" height="19"><font size="6" face="Berlin Sans FB">Thorsten</font></th>
<th width="150" height="19"><font size="6" face="Berlin Sans FB">Ronny</font></th>
</tr>
<%
SQL = " SELECT ddatum, ddator, namn, ttid FROM bokning WHERE ddatum = Date() ORDER BY ddatum"
set rs = db.Execute(SQL)
Tid = #16:15#
while Tid <= #21:35#
NewTime = Tid
strMia = " "
strMonica = " "
strThorsten = " "
strRonny = " "
strBack = "FFFFFF"
strVisatid = FormatDateTime(Tid,4)
rs.movefirst
while not rs.eof
datornamn = rs("ddator")
strNamn = rs("namn")
bokadTid = FormatDateTime(rs("ttid"),4)
jmfTid = FormatDateTime(Tid,4)
if datornamn = "Mia" AND bokadTid = jmfTid then strMia = strNamn
if datornamn = "Monica" AND bokadTid = jmfTid then strMonica = strNamn
if datornamn = "Thorsten" AND bokadTid = jmfTid then strThorsten = strNamn
if datornamn = "Ronny" AND bokadTid = jmfTid then strRonny = strNamn
rs.movenext
wend
%>
<tr>
<td width="87" height="19" bgcolor="#<% = strBack %>"><font size="5"> <% = strVisatid %></font></td>
<td width="150" height="19" bgcolor="#<% = strBack %>"><font size="5"> <% = strMia %></font></td>
<td width="150" height="19" bgcolor="#<% = strBack %>"><font size="5"> <% = strMonica %></font></td>
<td width="150" height="19" bgcolor="#<% = strBack %>"><font size="5"> <% = strThorsten %></font></td>
<td width="150" height="19" bgcolor="#<% = strBack %>"><font size="5"> <% = strRonny %></font></td>
</tr>
<%
Tid = dateadd("n",30,Tid)
wend
%>
</table>
</body>
</html>
Funkar precis som det skall. Kan bara vara krångligt att hålla reda på vilken tid som gäller just nu. Skulle därför vilja markera aktuell tid strBack.
Men jag får inte till det... alls
Har funderat på
if strVisatid = någonting??
strBack = "FFFFCC"
end if
Någon lösning någon?