webForumDet fria alternativet

Bcc mailutskick med Jmail till unik adress

ASP

4 svar · 266 visningar · startad av kolas

Medlem sedan mars 2001142 inlägg
Frågan#1

Jag gör ett mailutskick där jag skickar ut till ett gäng adresser som plockas ur en databas och läggs som bcc med Jmail.

Nu skulle jag vilja lägga in att jag kan visa just den adressen som mejlet har skickats till ur databasen typ:

Detta mejl har skickats till: RecSet_jmail("email")

Men jag har noll koll på hur jag skulle lösa detta, och jag hittade inget om det i forumet.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Det går inte.
I och med att du skickar samma mail till alla mottagare, så skulle alla mottagare kunna se alla adresser, och det var väl inte meningen?

Du får helt enkelt skicka ett unikt mail till varje mottagare istället. Hur man gör det har varit uppe många gånger tidigare.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Menar du att du vill lägga det i tex en textfil för att senare kolla vad och till vem du skickat saker?

(annars kan du ju köra en bcc till din egna mail också på varje mail, där du lägger alla såna mail i en speciell mapp)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Pellefant skrev:

Menar du att du vill lägga det i tex en textfil för att senare kolla vad och till vem du skickat saker?

(annars kan du ju köra en bcc till din egna mail också på varje mail, där du lägger alla såna mail i en speciell mapp)

Som jag tolkade det så hade han ett mail som skulle skickas ut till X mottagare. Varje mottagare ska kunna se sin egen adress längst ner i mailet, vilket inte går eftersom det är samma mail som skickas ut till alla. Om du vill ha med adressen så får du helt enkelt skicka ut ett unikt mail till varje mottagare (d.v.s. inte bcc).

Medlem sedan mars 2001142 inlägg

Japp, så menade jag.. får nog ta och söka lite här om hur det skulle gå till smidigt.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)