webForumDet fria alternativet

Windows Script Technologies

ASP

8 svar · 224 visningar · startad av Engine^

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
Frågan#1

För er som inte orkar sitta och surfa på MSDN, så är den här filen är bra att ha hemma, när ni har problem med syntax.

VBScript (och JScript) referens. Det finns förmdligen många svar på många frågor i den.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Re: Windows Script Technologies

Engine^ skrev:

För er som inte orkar sitta och surfa på MSDN, så är den här filen är bra att ha hemma, när ni har problem med syntax.

VBScript (och JScript) referens. Det finns förmdligen många svar på många frågor i den.

Har den, ibland är den oumbärlig, men man önskar mer skulle finnas där. Exempelvis GetRows och GetString, Cdonts och sådana grejor..

GetRows och GetString är ADO. Jag försökte hitta en sån hjälpfil, men ingen lycka än så länge.

[r] Jag kom just på att den filen installeras med Office och heter ado210.chm och kan nog tänkas ligga under \program files\shared files\microsoft shared\office10\1033\ado210.chm

Engine^ skrev:

GetRows och GetString är ADO. Jag försökte hitta en sån hjälpfil, men ingen lycka än så länge.

Nä, just det! Jag har heller inte hittat, även om jag kan GetRows och Cdonts i alla fall.. Men det vore kul att se hur Microsoft skriver.

Se min redigering ovan.

Engine^ skrev:

Se min redigering ovan.

Ok.. Ska kolla upp det sen..

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Jo, den där använder jag.

Det jag söker är, som m_soderlund skriver, hjälpfiler för andra "språk" än VBScript/JScript.

Gärna för ASP, ADO, SQL osv. Allt man kan tänkas använda. Någon som vet om det finns något sådant?

Testa att söka efter *.chm på din burk, så hittar du de hjälpfiler som är installerade. Jag hittade ingen för asp, men det finns säkert. ;)

Testa sök på nätet med: +.chm +asp

För er som har Windows 98 SE så är sökvägen denna:

c:\program\vanliga filer\system\ado\ado210.chm

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)