webForumDet fria alternativet

hämta med recordset ut ms-sql

6 svar · 324 visningar · startad av Jymdis

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

har två problem:

det första:
när jag hämtar ett värde som har time/date i MS-SQL så allting efter det slutas "hämtas", om man säger så. ungefär som PM i access som måste vara sist och att man måste definiera fälten i sql:en när man hämtar upp recordsetet..

mitt andra problem:
är relaterat med det första, här handlar det om när jag har två fält i rad som har värdet text eller ntext, då slutar det "matas" ut värden...

det var längesen jag satt å utveckla mot ms-sql märker jag :(
några idéer? :)

(och självklart var ju wF nere när jag behövde hjälp som mest)

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Specificera Text / NText-fält sist i din SQL-fråga. Använd inte fältvärdena direkt med referenser till recordsetet, utan lägg in alla värden i variabler och använd variablerna. Ibland måste man skapa dessa variabler i samma ordning som fältlistan i SQL-frågan, och ibland slipper man det.

Mvh,

Är det så jävligt med MS-SQLen också?
Vet att det problemet finns i Access men jag tänkte att det kanske var för att access inte direkt är menat användas så..
Jävla mög ju, inte för det är mycket jobb men men :)
Hur gör jag med date/time grejen? Samma där eller?

tack iaf :)

det med date/time grejen fungerade efter min genomgång av allt men inte problemet med att få in dom i textfields :( (första problemet)

hela grejen är att när det är vanliga single textfields så fungerar det hur bra som helst.. men så fort det ska in i en textarea så får jag inte in det..

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Du får du visa koden din.

Mvh

hehe =)
behövs inte.. löste det inatt :)
var lilla klantarslet som visa sig igen... Ett av fälten var tomma i databasen ;) *s*

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)