JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg har två problem:
det första:
när jag hämtar ett värde som har time/date i MS-SQL så allting efter det slutas "hämtas", om man säger så. ungefär som PM i access som måste vara sist och att man måste definiera fälten i sql:en när man hämtar upp recordsetet..
mitt andra problem:
är relaterat med det första, här handlar det om när jag har två fält i rad som har värdet text eller ntext, då slutar det "matas" ut värden...
det var längesen jag satt å utveckla mot ms-sql märker jag :(
några idéer? :)
(och självklart var ju wF nere när jag behövde hjälp som mest)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Specificera Text / NText-fält sist i din SQL-fråga. Använd inte fältvärdena direkt med referenser till recordsetet, utan lägg in alla värden i variabler och använd variablerna. Ibland måste man skapa dessa variabler i samma ordning som fältlistan i SQL-frågan, och ibland slipper man det.
Mvh,
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Är det så jävligt med MS-SQLen också?
Vet att det problemet finns i Access men jag tänkte att det kanske var för att access inte direkt är menat användas så..
Jävla mög ju, inte för det är mycket jobb men men :)
Hur gör jag med date/time grejen? Samma där eller?
tack iaf :)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg det med date/time grejen fungerade efter min genomgång av allt men inte problemet med att få in dom i textfields :( (första problemet)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg hela grejen är att när det är vanliga single textfields så fungerar det hur bra som helst.. men så fort det ska in i en textarea så får jag inte in det..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du får du visa koden din.
Mvh
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg hehe =)
behövs inte.. löste det inatt :)
var lilla klantarslet som visa sig igen... Ett av fälten var tomma i databasen ;) *s*