webForumDet fria alternativet

Effektivt Thread?

3 svar · 221 visningar · startad av ikolito

ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg

Någon som har ett exempel eller kan berätta hur man skapar ett effektivt thread... så att förgreningen går ut åt för varje inlägg i t ex en diskussion och så..? som det t.ex är på www.sandman.net under alla diskussioner där... ?

------------------
-- alexander karlsson

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hejsan, och välkommen hit! :)

Ett sätt att göra det på är såhär:

Skapa en funktion som tar an argumentet meddelandets förälderid och meddelandets id som skall hämtas, i funktionen skapar du sedan inlägget i HTML-kod som dets skall se ut...

Sedan, i slutet av din funktion så ropar du på samma funktion efter "barn". Sedan skall du också skicka med ett värde som markerar vilken indentering som inlägget skall ha... I början av funktionen så sätter du det värdet till + 1: counter = counter + 1

.. och i slutet av funktionen, efter du ropar på samma funktion igen så sätter du samma värde till minus ett: counter = counter - 1.

Ok, det var lite dåligt förklarat, men nånstans i inlägget borde du hitta principen... ;)

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg

Tack!
men riktigt hur det ska se ut förstår jag inte... t.ex hur den ska sätta alla variablar osv... :/ ingen som kan ge mig adress till ett exempel? :)

------------------
-- alexander karlsson

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jo, här kommer en adress med en mass aloika forum du kan ladda hem och kolla i: http://www.aspin.com/home/webapps/bbs

------------------
Kom hem till mig...

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)