ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg Någon som har ett exempel eller kan berätta hur man skapar ett effektivt thread... så att förgreningen går ut åt för varje inlägg i t ex en diskussion och så..? som det t.ex är på www.sandman.net under alla diskussioner där... ?
------------------
-- alexander karlsson
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Hejsan, och välkommen hit! :)
Ett sätt att göra det på är såhär:
Skapa en funktion som tar an argumentet meddelandets förälderid och meddelandets id som skall hämtas, i funktionen skapar du sedan inlägget i HTML-kod som dets skall se ut...
Sedan, i slutet av din funktion så ropar du på samma funktion efter "barn". Sedan skall du också skicka med ett värde som markerar vilken indentering som inlägget skall ha... I början av funktionen så sätter du det värdet till + 1: counter = counter + 1
.. och i slutet av funktionen, efter du ropar på samma funktion igen så sätter du samma värde till minus ett: counter = counter - 1.
Ok, det var lite dåligt förklarat, men nånstans i inlägget borde du hitta principen... ;)
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
ikolitoMedlem sedan okt. 200055 inlägg Tack!
men riktigt hur det ska se ut förstår jag inte... t.ex hur den ska sätta alla variablar osv... :/ ingen som kan ge mig adress till ett exempel? :)
------------------
-- alexander karlsson
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Jo, här kommer en adress med en mass aloika forum du kan ladda hem och kolla i: http://www.aspin.com/home/webapps/bbs
------------------
Kom hem till mig...