webForumDet fria alternativet

Submit?

10 svar · 331 visningar · startad av Asa

AsaMedlem sedan dec. 20011 934 inlägg

Håller på med en grej där jag kan bocka för flera namn på dess checkbox och sen kan man välja i en listruta om man vill flytta dom till annan kategori och även kolla i den. När man gör detta ska det kollas vilka som är ikryssade och så ska de uppdateras i databasen.

Har även så jag kan ta bort med checkboxarna till varje namn. Därför har jag problem. Tar jag bort det som man kan ta bort flera kan jag fixa det men nu vet jag inte hur jag ska göra!

Nån som fattar vad jag menar och kan hjälpa mig??

http://bananaisland.com har så i sitt mailmappsystem.

pepparMedlem sedan dec. 2001822 inlägg

Har använt mig av en modifierad variant av PatrikB´s lösning från denna tråden till något liknande, kanske kan den vara något...?
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=44673#post44673

Det var inte så jag var ute efter! Jag har redan en sådan funktion men vill även ha in så om man väljer mapp i en listruta ska alla markerade flyttas dit. Runt alla mess ligger en form för deletegrejjen så jag vet ej hur jag ska få till det.

Ingen som vet nåt?

solbulleMedlem sedan mars 20014 998 inlägg

Re: Submit?

Verkar vara javascript du är ute efter... som jag förstår det vill du ha två olika funktioner i ditt formulär.
Jag förstår inte riktigt vad det är du söker?
Särskilt denna rad är Grekiska för mig...

Asa skrev:

Tar jag bort det som man kan ta bort flera kan jag fixa det men nu vet jag inte hur jag ska göra!

Om du kollar på https://www.bananaisland.com så när man är medlem å kollar sina meddelanden. Så vill jag ha det. Fattar inte hur de gjort.

Där kan man antingen flytta de markerade eller radera dom. Beroende på om man Klickar på Ta bort eller väljer i en listruta. Väljer man med listrutan skickas man vidare till den mappen oxå efteråt.

Logga in med Busig80 och 1234

crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg

antar att "submitar" sjalv i listrutan? Da kan du val kolla med if-sats om listan har nagot varde, om ja, flytta da... annars ta bort.

Dom har ett javascript som sätter värden i, antagligen, dolda formfält, beroende på vad du gör (klicka deleteknapp eller väljer i dropdown.) Sen submittas formen.

<script language="JavaScript" src="js/check_row.js"></script>

<script language="JavaScript">
	function createFolder( ) {
		document.inbox.createfold.value = 'true';
		document.inbox.submit( );
	}

function deleteMail( ) {

var anyChecked = false;
		for (var i=0;i<frm.elements.length;i++)
		{
			var e = frm.elements[i];
			if (e.checked) anyChecked = true;
		}

if ( anyChecked == false ) {
			alert( 'Inga mejl är markerade.' );		
		} else {
			if ( confirm( 'Vill du verkligen ta bort alla markerade mejl ?' ) ) {
				document.inbox.delmail.value = 'true';
				document.inbox.submit( );
			}

} // end else
	}

</script>

Läs & lär. :)

Hmm. Fattar änå inte hur de gör eftersom i deras formtagg står inte nån fil. Jag har deleta.asp i min formtagg. :/ MEdan när man ska flytta ska man vara kvar på mess.asp

Förstår ni mig?

Formuläre postas till samma sida. Framen uppdateras, öppna sidan (framen) i en ny browser o skicka formuläret o se vad som händer . (Adressraden.)

Okej. SKa testa!

Genererad på 509 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb