Hej Svejs
Har fortf. min ASP / Access / Flash gästbok som jag pillar med.
Den här gången är det skickadelen som spökar ngt hemskt.
JAg har en check som kolla efter:
-Giltig Emailadress
-Giltig Hemsideadress
-Giltigt ICQNummer.
MEn det funkar inte alls.
Access vägrar ta emot htmlkod, ngra nekal taggar bara,:
if left(hemsida, 11) = "http://www." then
web_site = "<font color='#FFFFFF'> [</font><font color='#CC0000'><a href='" & hemsida & "' target='_blank'> Hemsida </a></font><font color='#FFFFFF'>]</font>"
end if
if left(hemsida, 4) = "www." then
web_site = "<font color='#FFFFFF'> [</font><font color='#CC0000'><a href='http://" & hemsida & "' target='_blank'> Hemsida </a></font><font color='#FFFFFF'>]</font>"
end if
if not instr(hemsida, ".") >0 then
web_site = "<font color='#FFFFFF'> [</font><font color='#CC0000'> Ingen Hemsida </font><font color='#FFFFFF'>]</font>"
end if
'_____________________________________________________________
IF kolla <> TRUE THEN
e_mail = "<font color='#FFFFFF'> [</font><font color='#CC0000'> Ingen Email </font><font color='#FFFFFF'>]</font>"
'END IF
' IF kolla = TRUE THEN
ELSE
e_mail = "<font color='#FFFFFF'> [</font><font color='#CC0000'><a href='mailto:" & mail & "'> Mail </a></font><font color='#FFFFFF'>]"
END IF
Dim oConnection
Dim oRecordset
Dim strSQL
Set oConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConnection.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("g_book.mdb"))
strSQL= "INSERT INTO data (Namn, Mail, Hemsida, Icqnummer, Rubrik, Meddelande, Datum, Ipnummer) VALUES ('" & namn & "', '" & e_mail & "', '" & web_site & "', '" & nytt_icq & "', '" & rubrik & "', '" & meddelande & "', '" & datum & "', '" & ipadress & "')"
Den säger bara "Missing Operator, så skriver den ut htmlkoden i explorerfnstret.
Om jag därimot URLKodar texten, elelr iaf. "Email", "Hemsida" & "Icqnummer", så skrivs det in i acces, men när ajg sen ska läsa det, så blir det ju bara en massa konstiga tecken, om URLDecode finns det visst inget som heter...
Vad ska jag göra??
Hur ska fälttn vara inställda i Access??
Har Text på alla utom Meddelande, där jag har PM.
Hjälp Hjälp Hjälp !!!