d@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg Tjenare,
Har användt mig av vår sökmaskin som finns här på webforum och fann följande script/kodsnutt (http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=37400), men nu när jag försöker använda mig av den så fungerar det inte alls. Vad jag än söker efter så står det enbart "No matches found"
Behöver nämligen en sökmaskin till den hemsida jag håller på att utveckla, http://upptack.sjobo.nu/test. Kan problemen ha någonting med att göra att jag vill söka både på vanlig text och ur en databas? T ex nyheterna som jag skrivit in?
Om nu denna kodsnutt inte fungerar till detta, någon som då har ett bra tips?
Tacksam för all hjälp! :)
aljMedlem sedan sep. 2002538 inlägg Är du säker på att du på din söksida skrivit in name på följande fält: "<INPUT TYPE=TEXT NAME=SearchText>" Till "Searchtext"?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Re: sökmotor!
d@le skrev:
söka både på vanlig text och ur en databas
Det där scriptet söker väl genom textfiler o liknande, men inte databaser, men det kanske var något annat du lagt till?
Visar du din kod blir det lättare.
d@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg Koden är exakt den samma som finns i hänvisad länk, och om den nu bara söker textfiler och inte "båda" som jag vill, eller hm, jag vill att den ska söka igenom både default.asp, nyheter.asp?nyhet=16 och så vidare.
Finns det någon sökmotor som gör detta, och var kan man isådana fall få tag i den? :)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Alltså, som jag förstår det söker det där scriptet igenom dina filer, men den kikar ju i aspkoden och inte i den genererade htmlkod som dina aspfiler skapar så den hittar ju defenitiv inget som du har i en databas.
På din sista fråga svarar ja: vet ej.
Du kan ju dock göra ett script som söker i din db i valda tabeller/kolumner och på så sätt hitta dina hyheter eller vad du nu söker efter.
d@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg Tyvärr så är jag ingen mästare på det här med asp, kan väl bara lättare saker (genom klipp å klistra tekniken), så om någon har en sökmotor som klarar de ja bad om, eller vet var man kan få tag på en sökmotor som klarar av detta.
Hör då av er :)