Är det någon som känner till om det finns något ASP script där man kan erbjuda besökare att fylla i bemärkelsedagar och som sedan får en påminnelse nån vecka före via mailen?
Påminnelse script
8 svar · 491 visningar · startad av Bj
Gör ett själv.
databas:
id
datum
epost
from
meddelande
Sedan skickar du bara mail kanske regelbundet (en gång om dagen) iväg mail till alla som har dagensdatum -7 i din databas.
Lycka till!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Brimbas lille ställe
Oki men hur skall man undvika att det då kommer 1 mail om dagen i 7 dagar till den som anmält sig?
Så har jag tänkt mig ja.
Sedan bör du gruppera alla.
Exempelvis om epost adressen hej@hej.com vill ha två påminnelser och båda råkar vara på samma dag, kanske du bör gruppera och endast posta ett brev, men skriva i brevet båda påminnelserna.
Ha det bra!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Brimbas lille ställe
När det gäller datumformatet. Skall man i access databasen uppge formatet så här: 2000-00-00?
förstår inte riktigt, hur gör man för att automatiskt skicka ett mail ifrån vissa uppgifter i en databas ? jmail ? hur samlar man alla uppgifter ? i en sträng ochskickar till alla i den ?
fundersam
Nej, med ASP är det omöjligt att skicka nånting med ett script på en viss tidpunkt om inte någon går in och kör scriptet...
Jag försöker lösa det med att använda mig av Schedule i Windows, och lägga in en Batch-fil som öppnar en URL till ASP-scriptet...
Någon som vet någon bättre lösning? :q
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
Jag håller på och filar lite på ett webbaserad schemaläggningsverktyg där användare kan gå in och schemalägga körningar av sina script. Min server gör sedan en koll varje timme och anropar via HTTP varje script som skall köras denna timme.
Jag dröjer dock ett tag innan den blir klar, jag har lite andra åtaganden jag måste göra klart först (hej Batboy ;)) men när den är färdig så kan det vara ett enkelt alternativ till att själv schemalägga körningar (särskilt om man inte har en fast uppkoppling så att man alltid är online).
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein