[RED]SELECT Count(status) AS intAntal [b]FROM tbl[/b] WHERE status = 'online' AND sex = 'kille'[/RED]
Presenteras med <%= intAntal(0) %>
Redigerat: Hoppsan. Missade en viktig del.. *lol* ..fetstil ovan.
6 svar · 230 visningar · startad av M.Cheraghi
Hallojsan! nu har suttit å funderat ett tag! komemr inte fram till nått vettigt, jag har ingen kod snutt heller.. för så långt har jag inte kommit!
men jag vill räkna ihop lite poster i en databas!
det jag vill göra är att räkna alla killar som är inloggade.
jag har en kolumn i databsen som heter "status" i den står det om man e online eller offline, och sen har jag en kolumn som heter "sex" där det står om man e kille eller tjej..
så vill jag räkna ihop alla som e online och är killar!
nån som förstår hur jag menar? som kan beskriva hur jag ska göra, eller har en länk där jag kan läsamer om det!
Tack!
[RED]SELECT Count(status) AS intAntal [b]FROM tbl[/b] WHERE status = 'online' AND sex = 'kille'[/RED]
Presenteras med <%= intAntal(0) %>
Redigerat: Hoppsan. Missade en viktig del.. *lol* ..fetstil ovan.
Vad är det webeye inte har :p
Dim SQL
SQL = "Select Count(Status) AS Online from tblTabell Where Sex='kille' AND Status='Online'"
Connect.Execute(SQL)
Response.write(Online)
r) äh minuten efter :p
okej! tackar tackar! men jag får felmedelande!
Feltyp:
Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A000D)
Inkompatibla typer: 'online'
/weborg/status.asp, line 35
och det är koden!
<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("databaser/members.mdb")&";"
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL1 = "SELECT Count(status) AS online FROM members WHERE status = 'online' AND sex = 'kille'"
Conn.Execute(SQL1)
%>
<%= online(0) %>
Vilken datatyp har du satt på online och hur ser värdet ut i den?
Palle skrev:
Vilken datatyp har du satt på online och hur ser värdet ut i den?
jag löste det, vet inte hur, men gjorde nått å nu fungerar det. heh 0) aja 0) tack så mycket för hjälpen!