webForumDet fria alternativet

Unspecified error

5 svar · 188 visningar · startad av trexter

trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg

Provider error '80004005'
Unspecified error
/gdc/login_check.asp, line 5

Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("db/members.mdb")&";pwd=losen"

Vilken är den vanligaste orsaken till detta felmeddelandet? Förut fick jag "cannot open registry key" och ändrade på rättigheterna men nu får jag alltså detta felmeddelandet i stället.

Förresten, så är det inte mitt eget script.

:)

aljMedlem sedan sep. 2002538 inlägg

Om du redigerar databasen i access, så låser access databasen för redigerning ifrån andra ställen än genom access så att det icke skall bli så att du redigerar en sak som är korrekt och en annan märker inte att du redigerar detta och redigerar det med något okorrekt..

Detta lås access skapar kan ibland fastna så stäng ned access och om låset fortfarande finns kvar (Databasnamn.LDB) i katalogen databasen ligger i, ta då bort denna fil.

Detta är vad jag råkat ut för i alla fall, med det felmeddelandet.

Nej, det är tyvärr inte därför jag få felmeddelandet.

Jag har aldrig öppnat databasen och har inte några filer, liknande de du beskriver, i min databasmapp.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Testa att byta till den mer stabilare OLEDB. :)

[RED]Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data source ="& Server.MapPath("db\members.mdb") &";Jet OLEDB:Database Password=losen"[/RED]

Tack, det fungerade kanon. Lite jobbigt bara att jag kommer bli tvungen att byta alla connection-strängar i hela applikationen, en för varje ASP-sida.

Hmm... så går det när man tvingas hålla på med någon annans kod. ;)

Hur som helst. tack!

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

..include är annars ett mycket smidigt påhitt. ;)

Np! :)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)