webForumDet fria alternativet

Hjälp med community

ASP

8 svar · 247 visningar · startad av McMoj

Medlem sedan juli 200269 inlägg
Frågan#1

Hejsan, Jag har gjort community (logga in sak och reggning) och det ger fel mess: http://www.jambo.nu/community så därför behöve rjag hjälp en nån som kan asp väldigft bra, så inga små ungar som bara är ute efter källkoder och tro dem kan nått utan riktiga äldre folk som kan det! ni som kan asp väldigt bra och kan vara snäll att hjälpa mig ska ta kontakt med mig på:
Msn: michael.johansson@visit.se
Mail: michael.johansson@visit.se

Tack på förhand!
Mvh.
Michael "McMoj" Johansson

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

I din sql-sats vill du hämta från kolumnen userNamn, men din kolumn heter UserName. :)

ok

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Re: Hjälp med community

McMoj skrev:

så inga små ungar som bara är ute efter källkoder och tro dem kan nått utan riktiga äldre folk som kan det!

???

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Kolla igenom alla dina sql-satser ordentligt.. kan vara fler felstavningar eftersom felmeddelandet tyder på det.

Tips: Stäng av "Visa egna http-felmeddelande" i din webbläsare om du inte kan se felmeddelandet på sidan. :)

Nu när jag håller på med själva sitt egna lilla "Krypin"-sak så ska det finnas länk så man kolla gästbok och sen messa och bli kompis, hur gör jag för att få så att gb länken går till den som man är inne hos och inte sin egen?

Du får nog förklara lite mer, men
Ungefär så här gör man:

<a href="gastbok.asp?krypinid=<%=RS("ID")%>">Gästbok</a>

men hur vet jag nu att det inte blir han som är inloggads ID?

Har du inte någon databasfunktion för att visa personen sida där du har ett ID för den sidan. Det ID:et ska du använda.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)