Håller på med en webshop men har nu kommit till ett litet problem, min fantasi är nu slut och jag kan inte komma på något sätt att få en kundvagn att fungera bra..
Någon som har ett bra förslag?
Alltså, det jag vill är efter man trycket på knappen "köp" så ska det ju läggs in i en kundvagn men kommer inte på något sätt att göra det på.....
Det beror väl helt på hur din nuvarande kod ser ut. Vilka metoder använder du för shoppingsystemet i övrigt?
[r] Ett databasbaserat system skulle nog jag föredra, dels kan du köra en SP som dagligen rensar bort vagnar som inte används, samt att du har en bra befintlig struktur att arbeta med,
Det beror väl helt på hur din nuvarande kod ser ut. Vilka metoder använder du för shoppingsystemet i övrigt?
[r] Ett databasbaserat system skulle nog jag föredra, dels kan du köra en SP som dagligen rensar bort vagnar som inte används, samt att du har en bra befintlig struktur att arbeta med,
Självklar använder jag ett databasbaserat system.
Med ordet "SP" förstår jag inte vad du menar.
sp = storedprocedure, om du kör mot sqlserver vill säga. Vide menr att du pånågot sätt kan ha en schemalagt funktion som rensar din temptabell med kundkorgar, typ :)
skulle nog använda mig av sesssion/cookie
och lagra på följande sätt:
strKorg = "artNr=antal&artNr=antal&artNr=antal"
och sedan splitta den
arrVaror = Split(strKorg,"&")
osv.
skulle nog använda mig av sesssion/cookie
och lagra på följande sätt:
strKorg = "artNr=antal&artNr=antal&artNr=antal"
och sedan splitta den
arrVaror = Split(strKorg,"&")
osv.
Jag har en bra comeback på den där koden; läs här.
Jag skulle verkligen inte rekommendera det där du skrev. ;)