nakozMedlem sedan dec. 1999570 inlägg
okej... håller på å försöker få ihop nåt slags eget forum... de går väl bättre än förväntat, men sen då man skickar inlägg så ska man få välja vilket forum man vill skicka inlägget till...
då gjorde jag som nedan:
<select name="BaseForumId" class="input">
<% Do Until RecSet.EOF %>
<option value="<%= RecSet("BaseForumID") %>"><%= RecSet("BaseForumName") %></option>
<% RecSet.MoveNext
Loop %>
</select>
men eftersom BaseForumName endast definieras första gången då forumet skapas, så visas det en massa "tomma" fält i dropdown-menyn. å de vill man ju inte.. så då undrar jag vad jag ska göra, å om de inte går å definiera "DO"-satsen på nåt sätt... typ :
Do Until RecSet.EOF WHERE BaseForumName <> ""
skulle bli glad för lite hjälp...
MVH
------------------
nakoz, ner på knä kvinna, vi ska umgås
[Redigerat av nakoz den 12 okt 2000]
VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg
I princip rätt, bara det att du lägger in WHERE-satsen i SQLsträngen, så slipper du hämta det ur databasen...:
SQL = "... WHERE BaseForumName <> ''"
Frågan är varför du har flera tomma fält?
------------------
Kom hem till mig...
nakozMedlem sedan dec. 1999570 inlägg
jag tänkte vara lite smart å inte ha så himla mycke kod i databasen... :e så jag har bara definierat namnen på varje forum en gång... varje forum har oxå ett ID vilket anropas då folk skriver i det forumet... :)
jag vet inte om de spelar nån roll, men vid de här laget börjar databasen bli lite seg, så jag tänkte unna den att slippa lite "ondödig" (?!) data...?
*skratt* hoppas jag inte gjort bort mig helt nu... :e
MVH
------------------
nakoz, ner på knä kvinna, vi ska umgås
VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg
Jag skulle haft en separat tabell med info om själva forumen, och en annan tabell för inläggen... sedan lägger du bara in id:t för det forumet man lägger inlägget, sedan hämtar du bara namnet med id:t när det behövs...
------------------
Kom hem till mig...
erkaMedlem sedan dec. 19994 597 inlägg
vilket förnedrade medelande du har pojk under ditt namn. Skämms