webForumDet fria alternativet

Finn 5 fel i global.asa

ASP

22 svar · 607 visningar · startad av bigsky · sida 2 av 2

Frågan, av bigsky

Härmed skulle jag vilja utlysa en liten tävling! Finn 5 fel i min global.asa kod, eller ja så många fel som du kan hitta. Den som hittar flest fel vinner inget, och den som hittar näst flest fel vinner inte heller något. Den som hittar minst fel blir också utan vinst. Den enda som vinner något på detta verkar vara jag som förhoppningsvis får en felfri fil. Mycket nöje! <script language=VBScri

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

nä, det jag menade var att i subben deleteuser ta bort rst.Update och lägga till 1 som argument (1 = adAffectCurrent) på raden som lyder: rst.Delete så att det blir rst.Delete 1

Det som kan hända är att en besökare besöker alla dessa siter under en och samma session och således endast kommer att räknas på den ena siten. När sessionen sedan timas ut så går den igenom alla poster och kikar efter om sessionid finns i ngt av recordseten. Finns det tas det bort, finns det inte kommer inget att tas bort.

Man kan testa att köra en

rst.Find "Site = '" & Session.SessionID & "'"

.... men just den funktionen har buggat på olika servrar (inte hittat rätt record att ta bort)

cya,
PatrikB

Medlem sedan maj 2002821 inlägg

Man kanske verkar lite trög, men kan du visa med lite kod vad du menar med rst.Dlete 1.

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

Ingen fara.

i din global.asa så har du en sub som heter DeleteUsers (om du använder koden ovan):
Kopiera detta och ersätt den existerande koden för deleteUsers

Sub DeleteUsers(rst)
  rst.MoveFirst
  Do Until rst.EOF
  If CStr(Session.SessionID) = CStr(rst("Site")) Then
	rst.Delete 1
	rst.MoveLast
  Exit Do
  End If
  rst.MoveNext
  Loop
End Sub

cya,
PatrikB

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)