Det är så att jag håller på med ett statistik script men jag skulle vilja kunna göra så att mina polare ska kunna använda det oxå och det är där mitt problem är jag vet inte hur jag ska göra.
Jag vill ha så att de har en bild på deras sida och varje gång den bilden uppdateras på deras sida då ska databasen uppdateras med nya värden oxå.
(typ som netstat har)
Hoppas ni förstår vad jag menar.
------------------
<A HREF="http://www.webtomten.com" TARGET=_blank>Den evige babbelfisk jägarn </A>
Ett gott trams för länger livet :e
Vad vill du ha med i statistiken? Ska du inte ha med upplösningen från Netscape, ska inte Javascript behövas.
------------------
------------------- What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle
och i statistik.asp lagrar du data från de variabler i request.servervariables som du vill ha med. I en databas, eller i en textfil.
Vill du att bilden ska synas gör du som ovan, och returnerar en bild från statistik.asp med response.redirect. Annars kan du använda javascript, och hämta bilden i bakgrunden.
------------------
------------------- What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle
jag ska sätta mig att försöka koda ihop detta nu så det funkar. Tack för hjälpen emission.
<r>
Det som är tänkt är att den ska hämta värden ifrån ett speciellt ID nr funkar det att göra det på samma sätt som det du beskrev här uppe eller är det helt fel då?
</r>
------------------
<A HREF="http://www.webtomten.com" TARGET=_blank>Den evige babbelfisk jägarn </A>
Ett gott trams för länger livet :e
Läs felmeddelandet från servern, det brukar underlätta felsökning ;)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven /stats/statistik.asp, line 4
------------------ "To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e