zlasher: du vill inte visa kod på hur du fick till det?
Dropdownmeny anpassad efter databas..
25 svar · 723 visningar · startad av zlasher · sida 2 av 2
Självklart vill jag göra det solbulle :)
men jag la ner den där och gick över till coolmenu4 istället...jag är nääästan klar med den så jag kan visa den koden istället sen...?
Okelidoki, då vet jag. :)
Jag var mest nyfiken att se hur du fick till det med den där menyn, jag tycker det såg bra krångligt ut att få den utloopad på ett smidigt sätt.
Lycka till med coolmenu4!
Jag tycker coolmenus3 var bättre eftersom ja inte hittade "fade" funktionen i coolmenus 4, ngn som sett den i v 4?
Jag har en sista fråga ang. det här..
I min datbas har jag två kolumner som har unika id:n, (förutom autonummer).
En kolumn har alla "parent-idn" och den andra har alla "child-idn".
Jag skulle vilja ha ett script som kollade igenom kolumnerna och sen returnerade ett passande id för nästa parent eller child.
Hmm...förstår ni hur jag menar?
För just nu måste man skriva i ett idnummer själv och det är ju aldrig bra... ;)
Så jag vill att den kanske tar det sista nummer som finns och lägger till ett på den, eller helst vill jag att - man ska kunna ändra och ta bort parents/childs och på så sätt kommer det skapas hål i databasen - scriptet ska kolla igenom kolumnerna och sen ge ett värde där det liksom fattas nånting...
T.ex, säg att det finns 1,2,3 som parents och sen 4,5,7 som childs, alltså, 6:an saknas ju...
Så helst vill jag att nästa parent/child ska få värde 6 så den fyller ut hela....fast när jag tänker på det kanske det inte spelar nån större roll..ingen kommer se idnumrena ändå :)
Men har ni nån koll på hur man gör ett script som kollar två kolumner och returnerar ett "UBound" värde + 1 ?
mvh
Samuel
EDIT: Nu funkar allt som det ska!! Kom på hur man gjorde det sista här... Tack för all hjälp!! :)