Frågan 9 aug. 2000 15:06 #1 På hangelguiden.com så heter alla filer .hg (HångelGuiden antar jag)
Men går detta göra i asp`?
Så att en asp fil får ändelsen ex. fil.erk?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Visst går det, men det är inget man gör i ASP, utan i inställningarna av webbservern (IIS el. PWS)
Hur gör man det i pws då?
Så att den tror att .hg är asp?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
Tryck på avancerat i PWS->Där står det "Standarddokument" Lägg bara till index.erk efter t.ex default.htm
------------------
/JAreMANNEN
m_jarestad@mail.bip.net
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Det borde inte räcka, men visst, försök.
Nej..
asp filer funkar inte...
men html...
om man skriver <html>
------------------
//Erik
//Tapiren.net
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Du får gå in med MMC ( följer med option pack till NT ). Kanske kan du också fixa det genom att lägga in en strängnyckel i
\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W3SVC\Parameters\Script Map med namnet ".erk" och värdet "sökvägen till asp.dll t.ex. C:\WINDOWS\SYSTEM32\inetsrv\asp.dll"
------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
..men varför vill man det?!?!?!?? :q :q
------------------
1010011010 - The binary number of the beast
Det är en kul grej eller vad säger ni?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
B bohlin Medlem sedan mars 2000 263 inlägg meningslöst.....
------------------
/bohlin
kaffe är djävulens dryck
glögg är guds dryck
J jispir Medlem sedan maj 2001 1 343 inlägg Jag provade det du sa emission om att lägga till en sträng nyckel i registret men det funkar inte nån annan som har nått förslag!
För jag är oxå nyfiken på hur man gör!
------------------
/Jesper
[Redigerat av jispir den 10 aug 2000]
J jispir Medlem sedan maj 2001 1 343 inlägg Måste bara väcka denna tråden till liv då jag inte får det att funka!
Har IIS5 och Windows 2k nu finns det nått annat sätt att fixa detta med?
------------------
<A HREF="http://www.webtomten.com " TARGET=_blank>Den evige babbelfisk jägarn </A>
Ett gott trams för länger livet :e