ekoMedlem sedan juni 2002198 inlägg Hur ska jag göra för att sidorna som visas med hjälp av Server.Execute ska lägga sig "över" records.asp? Jag vill att records.asp ska försvinna, och singels.asp, records.asp osv.. ska visas istället! Jag har testat med Response.Redirect men det blev inte riktigt rätt effekt! Detta är säkert en enkel fråga för någon som är bra på Querystrings!
Kod i records.asp
<%
If Request.Querystring("subcat") = "singels" Then
Server.Execute( "singels.asp" )
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "albums" Then
Server.Execute( "albums.asp" )
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "maxi" Then
Server.Execute( "maxi.asp" )
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "soundtracks" Then
Server.Execute( "soundtracks.asp" )
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "runaways" Then
Server.Execute( "runaways.asp" )
End If
%>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=singels">singels</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=albums">albums</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=maxi">maxi</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=soundtracks">soundtracks</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=runaways">runaways</a><br>
MVH / Erik
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är Response.Redirect du ska använda. På vilket sätt fungerar inte det?
ekoMedlem sedan juni 2002198 inlägg Jo felet är att sidorna ska visas i default.asp! men så blir det ju inte...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag förstår ingenting. Vad vill du ska hända? Vad händer?
Det är bättre att vara övertydlig än undertydlig - gammal snabelsanning
ekoMedlem sedan juni 2002198 inlägg sorry, jag är kass på att förklara men ska försöka igen!
När jag änvänder Server.Execute så blir det rätt, det enda felet är att jag vill att själva länkdelen inte ska synas efter det man har klickat på länkarna.
Alltså detta ska försvinna:
-----------------------------------------------------------------------------
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=singels">singels</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=albums">albums</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=maxi">maxi</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=soundtracks">soundtracks</a><br>
<a href="default.asp?language=swedish&category=records&subcat=runaways">runaways</a><br>
-----------------------------------------------------------------------------
När jag kör Response.Redirect så försvinner ju hela sidan och singels.asp. albums.asp visas inte i själva sidan som det blir när man kör Server.Execute.
Hoppas någon fattar hur jag menar trots mina kassa förklaring av problemet....
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hmmm... Är fortfarande väldigt osäker på om jag förstår, men är det inte bara att använda server.execute om det fungerar, och sätta en if-sats runt länkutskriften?
<%
If Request.Querystring("subcat") = "singels" Then
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "albums" Then
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "maxi" Then
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "soundtracks" Then
ElseIf Request.Querystring("subcat") = "runaways" Then
End If
[b]If Request.Querystring("subcat") = "" Then[/b]
%>
[b]<% end if %>[/b]
Mvh
ekoMedlem sedan juni 2002198 inlägg Tack @nders!
Helt perfekt kod, det var exakt så jag menade!!
TACK TACK..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kul att jag förstod, och kul att det löste sig! :)
Mvh,
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Denna koden gör samma sak som din men är antagligen snabbare, prova den! ;)
<%
Select Case Request.Querystring("subcat")
Case "singels"
Case "albums"
Case "maxi"
Case "soundtracks"
Case "runaways"
Case else
%>
<% End Select %>
:)