webForumDet fria alternativet

Testa asp sida...

16 svar · 333 visningar · startad av M@rtin

M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Tror jag vågar lägga upp mitt community projekt för test nu. Det här kanske skulle passa bättre i "Kolla min hemsida" men nu vill jag bara ha kommentarer på asp funktionerna, inte design etc. för den ska jag troligen göra förändringar i senare.

Jag har bara gjort sidan för PC/Windows/IE/1024 ännu så ni andra får överse med att sidan kan se konstig ut.

hehe.. en länk oxå kanske ;) http://peach.freesqlhost.com/peach/

//M@rtin

[Redigerat av M@rtin den 01 okt 2000]

Men kom igen då! Nånting måste det ju finnas som inte funkar..

Testa att försöka hacka er in på admin sidorna o allt sånt oxå...

//M@rtin

DanmagnusMedlem sedan maj 2000269 inlägg

det var en massa som inte funkade.
det går ju inte att skicka meddelenade till dem ,också finns det ingen chat.

Nej någon chat finns det inte än.. det som står i nyheterna är bara påhittat än så länge.

Skicka meddelande ska fungera. Jag har gjort det massor av gånger och det har fungerat men du måste bli kompis med de du ska skicka till innan det går.

//M@rtin

jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg

det tycker jag var dåligt att man måste bli kompis med den man ska skicka mess till!

------------------
www.webtomten.com

emilMedlem sedan apr. 2000106 inlägg

kunde inte regga mig
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]Error in row

/peach/sign.asp, line 77

jispir: men om man kan skicka meddelanden utan att vara kompis så är det väl inte så stor idé att bli kompis eller?

emil: Konstigt, det felet har jag aldrig sett tidigare. Kan ha berot på något fel på sservern som inträffade just då. Servern som sidan ligger på nu kronglar mycket och är ofta nere men jag har den bara för att testa.

//M@rtin

jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg

Jo det är det väl för innan man blir kompis vill man ju känna varandra m.m typ!

Jag tycker man ska kunna messa varandra innan man är kompis m.m!

------------------
www.webtomten.com

DanmagnusMedlem sedan maj 2000269 inlägg

japp, man måste ju få kunna skicka mess utan att behöva gifta sig med varandra direkt.

nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg

om man försöker bli kompis med någon innan man registrerat sig blir de error... :/

error '80020009'
Exception occurred.

/peach/nykompis.asp, line 42

------------------
nakoz

bohlinMedlem sedan mars 2000263 inlägg

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]Error in row

uppstår när man inte fyller i allt, iaf för mig. (vid registereing)

/bohlin

------------------
/bohlin
kaffe är djävulens dryck
glögg är guds dryck

bohlinMedlem sedan mars 2000263 inlägg

när man kolla info om nån, så är det typ:
kommer_inte_ihåg_filnamn.asp?namn=namnet. skriver man ' i namnet blir det fel. asså:
fil.asp?namn=''''''''

------------------
/bohlin
kaffe är djävulens dryck
glögg är guds dryck

AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Okej då. Först av allt såg det konstigt ut med jättetext på framsidan och minitext i menyn.

Knappen på framsidan behöver en border="0" för att slippa länkram i netscape.

Regsidan godkände inte mitt efternamn, Veibäck. Den sa att jag inte fyllt i efternamn när jag klickade på knappen. Veiback (utan ä) gick bra. Kan det vara nåt med Mac-tolkning?

http://peach.freesqlhost.com/peach/kompisar.asp dog mitt i laddningen och visade ingenting. Urklipp från sista raderna i källan:

<P>ADODB.Field</FONT> <FONT face="Arial" size=2>error '800a0bcd'</FONT>
<P>
<FONT face="Arial" size=2>Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.</FONT>
<P>
<FONT face="Arial" size=2>/peach/kompisar.asp</FONT><FONT face="Arial" size=2>, line 49</FONT>

Det var väl det jag hittade vid en snabbkoll.. :)

------------------
Axel - När sorken själv får välja.

[Redigerat av Axel den 03 okt 2000]

bohlin: varför ska man skriva in ''''' i namnet? Det är ju inte meningen att man ska ändra querystringen själv. Gör man det får man skylla sig själv. Felet beror på att ' är ett förbjudet ttecken i databaser.

Att man var tvungen att fylla i alla fält verkar konstigt. Har testat detta. Fast de fält med * måste du ju fylla i.

jispir: Man lär känna varandra i forum etc. Jag kanske skulle kunna lägga in en liten gästbok för varje medlem oxå där man kan skriva ngt till medlemmen utan att vara kompis.

Axel: Som jag sa så har jag inte testat i Mac o NS än. Ska göra det snart. Att den inte accepterade ä måste bero på Mac för jag har skrivit å,ä,ö förut. Felet du fick verkar konstigt. Verkar som om du försökt kolla info om en medlem som inte finns men det har jag förhindrat. Ska kolla upp det.

nakoz: Självklart kan man inte bli kompis med ngn innan man är medlem. Men att det blir error är ju inte så bra. Jag ska göra så att man inte kan kolla på några sidor mer än FAQ o Info innan man är medlem.

//M@rtin

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Ehh.. kollade lite på sidan, dels så är det ett scriptfel på varje sida och dels så hänvisas till epostadressen abuse@peach.nu... Domänet peach.nu går till en synnerligen äcklig sajt med djursex och annat på programmet.. Antar att det inte direkt är rätt epostadress eller?

------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.

CoolDudeMedlem sedan aug. 2000304 inlägg

Tja detta fick jag se.....
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xdac Thread 0xaec DBC 0x9aa9ee4 Jet'.

/peach/Default.asp, line 46

Trevligt värre... :)

------------------
//CoolDude

Oj. det var inte så bra.. hade tänkt registrera peach.nu innan jag upptäckte att det redan var upptaget.

Alla fel som gör att sidan inte visas beror på serverproblem så vitt jag kan se.

//M@rtin

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.91fd2ad2
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)