webForumDet fria alternativet

radbrytning och länk

ASP

11 svar · 330 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

hur gör man så att man via adressfältet för en radbrytning och länk på websidan...

dvs när man har postat ett inlägg i databasen o går man vidare till sidan meddelande.asp"&ditt inlägg har postats i databasen& Tillbaka

jag vill att det skall radbrytas innan tillbaka och att tillbaka skall vara en länk.

förstår ni vad jag menar???

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Nä.

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg
ditt inlägg har postats i databasen
<br><a href="tillbakalänken.asp">Tillbaka</a>

:o

så här ser det ut:

response.redirect "meddelande.asp?meddelande="&Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_1"))& Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_3"))

dvs så ser det ut efter att ngt postats i databasen, och då skrivs det ut det som jag har i filen sprak...

kunder_1 = "ditt inlägg har postats i databasen"
kunder_3 = "Tillbaka"

och detta finns i filen sprak...

men nu är det så att jag vill ha en radbrytning mellan de två och att tillbaka blir en länk, är detta möjligt att fixa??

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

meddelande.asp?msg=ditt inlägg har postats i databasen**\n**Tack

Replace(Request.QueryString("msg"),"\n","<br>")

eller

Split(Request.QueryString("msg"),"\n")

kanske? :OO

hmm... hur skulle detta se ut i min kod???

Om du kan göra sådan kod så kunder_1 och kunder_3 skiljs åt, meddelande.asp?Sak1="&Kunder_1&"&Sak2="&Kunder_3&", kan man åstakomma det ganska enkelt:

Response.write(request.Querystring("Sak1"))
Response.write("<br>")
Response.write("<a href=""Tillbakslanken.asp"">"&request.Querystring("Sak2")&"</a>")

Hoppas jag förstått dina förklarningar rätt.

det jag söker är bara en adress om det är möjligt att göra på d viset, jag är inte ute efter någon kod, för på det visat är det enkelt att fixa. Aja den här tråden gav ingen nytta jag e kass på att förklara problem, så någon moderator kan stänga denna tråd för den ger ändå ingen kunskap, men tack ändå alla som försökte hjälpa

Yepp!

Du förklarar som en kratta! ;)

Tror iofs jag förstår, du ska alltså skriva ut querystringen, testa detta:

response.redirect "meddelande.asp?meddelande="&Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_1"))&"<br>"&Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_3"))

Personligen tycker jag det känns lite labilt att göra så där, men vad vet jag?

Tack och lov, du förstod!! och det fungerade, men hur gör man tillbaka till en länk??

Varför kan du inte låta sidan meddelande.asp skriva ut det hela? Det måste vara bra mycket lättare och stabilare.

Alltså då menar jag inte att all info ska komma från querystringen.

response.redirect "meddelande.asp?meddelande="&Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_1"))&"<br><a href=""Tillbakalanken.asp"">"&Server.Urlencode(dictSprak.Item(Session("sprak")&"_kunder_3")) &"</a>"

Somsagt blir mycket lättare som solbulle säger men tror detta skall fungera..

340 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
198 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
198 ms — ändringar (db)