DustyMedlem sedan juli 2000103 inlägg Jag har en Access-databas (surprise, surprise!) med ett datumfällt i vilket jag lagrar datum från som jag får genom Now. När jag hämtar ett datum via ASP vill jag att det skall visas som "2 september, 18:48". Trodde att man skulle kunna lösa det genom att ändra datumformatet Access, och så länge man tittar på filen med Access fungerar det, men när man sedan hämtar datumet till webbsidan får man det i det ursprungliga formatet. :( Hur göra man?
------------------
That you're paranoid doesn't mean you're not being monitored...
Monitora
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg DustyMedlem sedan juli 2000103 inlägg Tack. Fast det hjälpte inte riktigt. Den där funktionen hade ju bara förinställda värden. Om man vill ha en egen, är det enda som återstår då att skriva nått eget med replace?
------------------
Monitora
bohlinMedlem sedan mars 2000263 inlägg Function visa_datum(in_data)
Dim Dagar, Manader, timme, minut
Dagar = Array("Sön", "Mån", "Tis", "Ons", "Tors", "Fre", "Lör")
Manader = Array("jan", "feb", "mar", "apr" ,"maj", "jun", "jul", "aug", "sep", "okt", "nov", "dec")
timme=Hour(in_data)
minut=Minute(in_data)
If Len(minut) = 1 Then minut = "0" & minut
If Len(timme) = 1 Then timme = "0" & timme
visa_datum = Dagar(WeekDay(in_data)-1) & " " & Day(in_data) & " " & Manader(Month(in_data)-1) & " " & Year(in_data) & " " & timme & ":" & minut
End Function
------------------
/bohlin
kaffe är djävulens dryck
glögg är guds dryck
[Redigerat av bohlin den 30 sep 2000]
DustyMedlem sedan juli 2000103 inlägg Det där satt ju som en smäck! :e Funkar perfekt. Tack!
------------------
Monitora
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Jag har inte så mycket koll på ASP (ännu) så jag undrar hur jag får det att stämma med timmarna. Den visar 6h efter.
------------------
ps » Email » Bästa startsidan!
bohlinMedlem sedan mars 2000263 inlägg Dim tiden
tiden = DateAdd("h", 6, Now())
tror jag
------------------
/bohlin
kaffe är djävulens dryck
glögg är guds dryck