webForumDet fria alternativet

markera alla checkbox i en lop

ASP

4 svar · 297 visningar · startad av Arne

Medlem sedan maj 2000267 inlägg
Frågan#1

Jag har en access databas vilket jag i ett asp dokument lopar alla uppgifter i en tabell. Brevid varje RS har jag en checkbox vilket om jag markerar den och klickar på submit så raderas den posten. Ska jag radera alla poster får jag vackert blippa i varje checkbox:-(

Till saken är att jag är lat av naturen och önskar att genom att klicka på en annan submit så markeras samtliga checkboxar och jag klickar då på radera submit så vipps har jag raderat samtliga poster.
Hur rackarn gör man det??????

Medlem sedan dec. 19991 072 inlägg

hmm...liten fundering bara...du vill alltså ta bort ALLA poster från databasen fast bara en är ikryssad?

varför då lista upp alla poster över huvudtaget? Det räcker väl med en "Ta bort alla". eller?

------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
http://server.webwerkstaden.se/fredde/

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Lättast är väl att använda ett javascript som fyller i alla boxar på klientsidan... Annars måste du ladda om sidan och det är väl inte önskvärt...

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

... fast det allra lättaste är ju som fredrik sa, en knapp som tar bort alla nä man klickar på den .... då slipper man lite javascript kod =P

//PatrikB

------------------
=================================
** ZWGdesign **
=================================

Medlem sedan maj 2000267 inlägg

Tanken var att jag skulle ha möjligheten att radera en post (ifall det smygit sig in något opassande) samt att jag även har möjlighet att radera samtliga.
Om någon har javascriptet som markerar samtliga kryssrutor så kikar jag gärna på det

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)