Håller på att "uppdatera" en websida som jag har. Saken är den att gäsboken på den siten är en sk. gratis variant, med inpyrd reklam i.
Så nu tänkte jag ta det stora steget att lägga in en gästbok i ASP. Inga problem i sig,..men saken är den att jag skulle vilja behålla själva formuläret som den ser ut i dag. Så det jag vill är väl bara att byta ut själva "inlägget" , om ni fårstår vad jag menar , i ASP. :OO
Formuläret e ju den minsta delen i en gästbok och det är ju ren html-kod. Det måste ju vara det minsta problemet att få ett formulär som ser likadant ut.
Visa lite kod så fixar vi nog det där på nolltid... förhoppningsvis. Annars vet jag inte riktigt vad för tips du är ute efter, det är ju så att säga bara kosmetika det som behöver ändras låter det som.
Ok, efter en mycket snurrig diskussion så anser jag att du borde presentera lite kod. Och om det inte finns någon, så får du nog se till att åtminstone förklara vilka fält som postas från forumläret, annars är det ett fummel i mörkret.
1. Vilka formulär postas? Vilken typ av data är det i dem? (string, bool, date, int?)
2. Är det enbart en INSERT du vill ha?
Vet väl inte rikigt vad jag tänkte på när jag postade inlägget. Har inte haft tid att titta till problemet med gästboken än. Ska väl ta mig tid i kväll, söndag, för att se om det blir något gjort.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2