webForumDet fria alternativet

Gästboks fråga - behålla formulär

ASP

13 svar · 219 visningar · startad av Lindström

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg
Frågan#1

Håller på att "uppdatera" en websida som jag har. Saken är den att gäsboken på den siten är en sk. gratis variant, med inpyrd reklam i.

Så nu tänkte jag ta det stora steget att lägga in en gästbok i ASP. Inga problem i sig,..men saken är den att jag skulle vilja behålla själva formuläret som den ser ut i dag. Så det jag vill är väl bara att byta ut själva "inlägget" , om ni fårstår vad jag menar , i ASP. :OO

Ni kan själv se vad jag menar:
http://gardell.homeip.net/lindstrom/gastbok.html

Ps.. websidan är utformad för IE 6 & Netscape 7. Ni andra får upp en mycket udda design på skärmen. :l

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jaha? Ok? Det var ju trevligt.

Allvarligt talat, vad är det egentligen du vill ha hjälp med?

Vill behålla formuläret, designen, men "byta ut" resten mot ett renoldad gästbok i ASP.

Som jag sa tidigare.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Formuläret e ju den minsta delen i en gästbok och det är ju ren html-kod. Det måste ju vara det minsta problemet att få ett formulär som ser likadant ut.

Ok... ser iofs inte direkt problemet,

...lägga in en gästbok i ASP. Inga problem i sig,..

Men shoot, lite kod då kanske?

Visserligen sant. Saken är väl den att min tid inte rikigt räcker till. Men det lutar väl åt att man får ta och göra om det hela. Rubb och stubb.

Btw... Välkommen till wf även fast vi kanske sa det alldeles nyss... börjar bli lite extra snurrig nu. :x

Lindström skrev:

Saken är väl den att min tid inte rikigt räcker till.

Då har du postat i helt fel tråd, här ska du posta: http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?s=&forumid=169 eller här: http://www.webforum.nu/forumdisplay.php?s=&forumid=26

Fel...

Jag är inte ute att få något gjort åt mig, utan jag är ute efter tips, idéer, förslag.

Inget annat.

Visa lite kod så fixar vi nog det där på nolltid... förhoppningsvis. Annars vet jag inte riktigt vad för tips du är ute efter, det är ju så att säga bara kosmetika det som behöver ändras låter det som.

Jag har nog varit lite för snabb i mitt omdömme i det här fallet. Ser nu att det inte behöver ta så lång tid att greja det hela.

Så jag får tacka för eran uppmärksamhet och tid. :)

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Sa du fick ordning pa det eller ej?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ok, efter en mycket snurrig diskussion så anser jag att du borde presentera lite kod. Och om det inte finns någon, så får du nog se till att åtminstone förklara vilka fält som postas från forumläret, annars är det ett fummel i mörkret.

1. Vilka formulär postas? Vilken typ av data är det i dem? (string, bool, date, int?)
2. Är det enbart en INSERT du vill ha?

Vet väl inte rikigt vad jag tänkte på när jag postade inlägget. Har inte haft tid att titta till problemet med gästboken än. Ska väl ta mig tid i kväll, söndag, för att se om det blir något gjort.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)