om variabeln "datum" innehåller datumet "2000-02-12" hur gör jag då för att jag ska se hur många datar det är mellan detta datum och dagens? det måste helst bli ett heltal
------------------
// David - Probably the best guy in the world
5 svar · 181 visningar · startad av DavidB
om variabeln "datum" innehåller datumet "2000-02-12" hur gör jag då för att jag ska se hur många datar det är mellan detta datum och dagens? det måste helst bli ett heltal
------------------
löste problemet
------------------
[Redigerat av DavidB den 15 sep 2000]
Hänger på med ett annat problem ang. datum. Jag har en kod som ser ut så här:
SQL = "SELECT COUNT( Datum) AS hpm_Okt FROM info WHERE Datum BETWEEN #2000-10-01# AND #2000-10-31#"
Koden hämtar data ur basen mellan den förste och siste i månaden, men jag skulle vilja att året "2000" skrevs ut dynamiskt så det inte blev problem vid årsskiftet - hur?
Inser att detta kan vara väldigt "basic" men jag har inte hittat lösningen i mina böcker.
Tacksam för svar
/webb
Nått sånthär?
SQL = "SELECT COUNT( Datum) AS hpm_Okt FROM info WHERE Datum BETWEEN #" & year(date) & "-10-01# AND #" & year(date) & "-10-31#"
------------------
Kom hem till mig...
Tack Vide,
Det fungerar förstås perfekt. Kan bara inte fatta varför jag inte lyckades själv. Den här skrivningen tycker jag att jag redan hade prövat. Men, men... problemet är löst :) Tack!
/webb