DecibelMedlem sedan jan. 2003737 inlägg Tjosan
Jag är absolut ingen asp-kodare, men tänkte ni som kan kanske kan svara på min lite udda fråga.
Jag kör ett antal webservrar , IIS med asp / asp.net and so on.
En av servrarna har jag hyrt in mig på i USA , och kör man <%=time%> så blir det ju US-tid , inte svensk.
Finns det nåt sätt man kan trixa lite så att den greppar tiden från en svensk "tid-server" eller mekka så den ökar visst antal timmar så det stämmer med svensk tid.
Går detta att göra utan att ställa om klockan på servern ? för det kan jag inte göra då massa US-webshopar får svensk tid i systemen.
Hoppas ni förstår vad jag menar, och att det finns en lösning.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Använd dig av session.lcid, sätt session.lcid = 1053 överst på din asp sida
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du kan använda dig av funktionen DateAdd() och lägga till korrekt antal timmar, beroende på tidsskillnad.
Response.write DateAdd("h", 6, time())
mvh,
DecibelMedlem sedan jan. 2003737 inlägg Usch då , DateAdd() funkade prima enligt min polare som kodar.
Snabbt svar som fasen, 10 poäng till webforum =)
Tackar för hjälpen
MacceMedlem sedan apr. 2001425 inlägg session.lcid = 1053 kräver att stöd för svenska är installerat på severn
så det är föga troligt att det fungerar i USA...
mvh
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Är inte riktigt säkert på att det krävs,alla sådana stöd installeras automatiskt av windows som man inte kan välja bort.