webForumDet fria alternativet

Internal Server Error - ASP error

5 svar · 218 visningar · startad av MinOrk

MinOrkMedlem sedan aug. 2000234 inlägg

Hittade inte i vilken tråd detta skulle stå eller om det skulle vara under IIS, men detta är i alla fall mitt problem. Förr fungerade allt bra, men så en dag så får jag alltid detta felmedellande:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x368 Thread 0x3f4 DBC 0x44c024 Jet'.
/login.asp, line 4

allt jag gör på line 4 är att öppna kopplingen till databasen. Nån som vet hur man löser detta?

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Visa din SQLsträng och din connection, så skall vi se vad vi kan göra... :)

------------------
Kom hem till mig...

Det är inte där problemet ligger, dels för att på http://www.websamba.com/anonymaidioter så fungerar sidorna. De fungerade för två dagar sedan, sen har det hänt något som ger felet: General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4b8 Thread 0x510 DBC 0x1420064 Jet'.

Men så här ser koden ut:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MdbFilePath = Server.MapPath("./db/ai_db.mdb")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & MdbFilePath & ";"

För mig verkar det mer som problemet löses genom att installera om IIS:en... :(

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag får det där felmedelandet om jag har öppet acess samtidigt som jag försöker kolla på mina asp sidor på iis...

Löste problemet genom att installera om IIS:en. Men om någon vet vad som kan ha orsakat det, så skriv det gärna.

murofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg

Rättigheterna till mappen där filerna ligger kanske....

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)