EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Kan nån ge mig ett vettigt svar till varför denna kod genererar error. response.redirect fungerar helmysko nu!!
<!--#include virtual="/admin/open.asp" -->
<%
IF request("delete") <> "" THEN
IF request("antal") = 1 THEN
SQL = "DELETE * FROM [shopper] WHERE [x_ID] = " & request("delete") & ";"
ELSE
antal = request("antal") -1
SQL = "UPDATE [shopper] SET [x_quantity] = " & antal & " WHERE [x_ID] = " & request("delete") & ";"
END IF
Conn.Execute(SQL)
END IF
%>
<!--#include virtual="/admin/close.asp" -->
<%
response.redirect "webbutik.asp" ' rad 20, min kommentar
%>
Response-objekt fel 'ASP 0156 : 80004005'
Fel på huvuden
/shop/delete.asp, rad 20
HTTP-huvudena har redan skrivits till klientläsaren. Ändringar till HTTP-huvudena måste göras innan sidinnehållet skrivs.
---
Hajar ni eller? Jag har stirrat mig blind på detta hela eftermiddagen... Vad har jag missat??
/ jakob
------------------
Life is a bitch... and then you marry one.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg jakob, jakob, jakob.
response.buffer = true absolut högst upp i filen.
:)
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>
[Redigerat av @nders den 11 sep 2000]
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Skriv in:
<% Response.Buffer = True %>
Överst på sidan så funkar det.
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Bah, o jag som trodde jag skulle hinna först för en gångs skull :)
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg bättre lycka nästa gång.
:e ;)
------------------
hit med en berka!</A>
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg T A C K ! ! ! !
Egentligen är det förbjudet att göra tack-inlägg, dom är ju så förbannat mesiga, men denna gåmngen är det befogat!
Jag har, under press, försökt få response.redirect att fungera under nästan hela gårdagen.
Man kan stillsamt undra varför man i sex månader (minst) kan använda sig av en teknik som sen helt plötsligt slutar fungera...!!
Nåja, skit i det! ;-)
------------------
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Av en händelse upptäckte jag precis felet. I filen "/admin/open.asp" (som öppnar databasen) hade jag råkat trycka på enter så den skrev lite html.
Det förklarar allt på ett sätt som även jag fattar... ;-)
Min tanke var att man kanske skulle lägga response.buffer = true i open.asp filen...??
Oh, well, nu vet jag vad response.buffer = true gör för nå't också! Fan va lack man kan bli på sån't här!
/ jakob
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg jakob: jag tycker inte att det är förbjudet med tack-inlägg.
dels är det roligare att hjälpa om man får ett tack när problem löses, och dels är det en indikation på att problemet är löst, så ingen annan lägger ner tid på problemet.
fast å andra sidan kan ju ett tack gå iväg privat, och ett litet inlägg 'problemet är löst' till forumet.
imho, alltså.
------------------
hit med en berka!</A>