webForumDet fria alternativet

ASPsweden...

7 svar · 271 visningar · startad av Vide

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

... Nu har den öppnat igen... lite lite saker där än... men det kommer nog snart... hoppas jag... :)

------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Det kan vara läge med en länk för nytillkomna... http://www.aspsweden.com/

------------------
Life is a bitch... and then you marry one.

ZaphodMedlem sedan maj 2000107 inlägg

AAAAAGARHRHARHI! NÄÄJJE!
Mörk Blå text på mörkröd bakgrund.
*får eppeleptiskt (eller hur fan det stavas), biter tungan och sväljer den*

------------------
/Magnus aka Zaphod
www.designmodule.com

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag känner kanske att snubbarna bakom DevPhiles inte alltid själva anamar de bästa lösningarna.

Jag har hört att deras kurser ska vara väldigt bra (tror fan det, så som de annonserar i CS!!) men seriöst, de har många gånger valt en sunkig lösning före en trevlig och bra.

Jag känner att tidigare ASPSweden var väldigt amerikansk i sin framtoning... på ett lite tråkigt sätt. På den nuvarande webbplatsen verkar det intrycket bestå.

Lite tragiskt för Kvilby är ju kungen. Grabben måste se efter sitt hov lite bättre! ;-)

Vi orkar inte diskutera listorna, va? 20 mail på 10 dagar på aspstandard...

------------------
Life is a bitch... and then you marry one.

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Om ni nu nödvändigtvis måste använda ASP så tycker jag att ni ska vända era blickar från ASPSweden.com som suger nu och som alltid har sugit och bege er till www.4guysfromrolla.com som i mitt tycke är den överlägst bästa ASP-sajten.

------------------
° 4711 - the number of the geek °

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det finns inte en enda sajt som kan ge en allt man vill ha... 4guys är riktigt bra, men saknar en bra och lättanvänd referens... devguru har (enligt mig) den bästa (eller näst bästa, vet inte om jag tycker att MS egen referens är bättre... :)) referensen på webben... tyvärr finns det ingen bra referens på svenska... på gott och ont...

I sanningens namn så har jag alldrig varit en trogen besökare till ASPsweden, men jag har ibland hittat en del bra artiklar där som är värda att läsa... Och den är ju på svenska (på gott och ont... :))

------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?

BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg

Oj, blå länkfärg på mörkröd bakgrund var ingen höjdare direkt :)

Nåväl, trevligt att de öppnat igen. Hoppas det blir lite mer intressant läsning framöver. I vilket fall så är det ju kul att det finns NÅN svensk asp sida...

Annars håller jag med, 4Guys är kanon.

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

När jag jobbade med MS-produkter och ASP förut så gick jag ibland in på ASPSweden och varje gång blev jag lika besviken. Otroligt tunt med riktigt innehåll och det lilla, lilla som fanns var ju endast översättningar från amerikanska ASP-sajter! Vafan, om man har något i knoppen så kan man väl surfa direkt till dessa istället för att gå via en asful svensk sajt med halvkass översättning?

Dom verkar köra på i samma spår, dvs endast ha direktöversatta halvlama artiklar från ASPToday. Inget eget material och så tokfult att jag får näsblod.

ASPSweden får en överstruken Bill Gates i betyg av mig :(

Det konstiga är att www.devphiles.net ju är riktigt snygg. Det kan knappast vara samma upphovsman bakom devphiles som bakom aspsweden...
------------------
° 4711 - the number of the geek °

[Redigerat av sgtpepper den 06 sep 2000]

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)