CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Kan man inte ha mer än 0-9 i en replace om man nu ska köra det ?
function get_map(byval str)
str = replace(str, "1", "ut_casa")
' osv
get_map = str
end function
När jag kommer till 10 så kör skitet bara replace på 1:an och 0:an hamnar efteråt, så 10:an ser ut såhär: ut_casa0
Vad gör jag för fel ?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Är det inte så att du gör replace på 1 först och det därför inte finns någon 10:a att replacea?
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Jar har en faslig massa kartor till ett spel vi spelar. För att slippa spara hela kartnamnet i databasen så sparar jag bara en siffra som jag converterar till kartans namn med en enkel funktion, allt för att lätta trycket på databasen så mycket som möjligt. Skulle väl kunna spara alla kartorna i databasen iofs och göra en join eller två, men det lär ju ändå slita mer prestanda än att köra en enkel replace.
Nå vad säger ni ? btw replace:en fungerar ju som den ska ända tills man kommer till "10" då converterar den "1" till str = replace(str, "1", "ut_casa") och lägger till en 0:a efteråt så det blir:
ut_casa0
i webläsaren.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Japp det fungerade, tack så mycket @nders
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du får göra replace i omvänd ordning
a = array("karta0","Karta1",...,"kartaMax")
for i = maxKartNumber to 0 step -1
if instr(str,cstr(i)) > 0 then
replace(str,cstr(i), a(i))
exit for
end if
next
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg jaha man kan göra så också!! iofs tror jag det är lättare att börja med lägsta numret och sedan ha högre nummer på raden över. så köra man autmatiskt något i stil med hur inläggen i detta forumet visas "defualt" dvs senaste inlägget överst.