Jag hjälper en kompis med att fixa till ett forum som han har på sin sida.. det har slutat att fungerar och jag kom fram till att hans databas helt enkelt blivit för stor !? .. detta är felmeddelandet ..
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Okänt databasformat 'C:\Inetpub\Dev\gatuslang\_database\forum.mdb'.
Och när jag tar bort nårra tusen poster i databasen så funkar det .. nån som vet nån typ cursor eller nåt som kan fixa detta.. det är ju en access databas och det är typ 12000 poster i den ... förstår att det inte är så lätt att svara på såhär rakt av men om nån vet nåt sådär på rak arm vore det juh bra..
Databasen kan ju växa i all oändlighet om man inte raderar gamla inlägg.
Skapa någon administrationssdia (det kanske redan finns en) där man raderar allt utom typ 500 senaste inläggen
/T
------------------
I gave her all my love, she took the diamonds instead...
Om man vill ha en jättegigantisk databas (typ den i Matrix ;), hur skall man då göra? Fungerar inte Access? Fungerar någon annan motor? Vad beror det på?
Asså, Access är avsett att vara en skrivbordsapplikation, och använda mindre databaser (personligt bruk kräver sällan speciellt enorma databaser).
En riktigt fläskig databas bör köras i Oracle, SQL Server eller mySQL eller nåt annat. Har hört att när Accessdatabaser kliver över en Gb blir de helt ohanterliga.
(förresten, i Matrix lär de ju snarare ha haft ett riktigt schysst RAM-minne snarare än en databas :) )
------------------
-- spango Livet står på lur alldeles bakom knuten.
[Redigerat av spango den 28 aug 2000]
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e